Munka

Influenszer szeretnél lenni? Először ezeket tanuld ki, és ha nem jön össze, akkor is lesz egy jó szakmád!

Sófalvi Márton | 2023-01-27
Sok fiatal szeretne influenszer lenni. Legtöbbször ez nem több egy álomnál, mert a cél eléréséhez, olyan képességeket kell elsajátítani, amelyek felérnek egy teljes szakmával.

Az első hiba, amit sokan elkövetnek, amikor azt hiszik, hogy egy influenszer élete semmi másból nem áll, csak fizetett hirdetéssel átszőtt semmittevésből. Egy jó influenszer ennél sokoldalúbb, már-már olyan, mint egy posztmodern polihisztor.

Ha a fentiek után is kitartasz az álmaid mellett, akkor összeszedtük neked, hogy milyen készségekre lesz szükséged, ahhoz, hogy influenszerként érvényesülhess. Illetve azt is, hogy mihez kezdhetsz a megszerzett tudásoddal akkor, ha nem jön össze a nagy terved, és nem lesz belőled élő hirdetőfelület.

A jó influenszer egyben marketinges

Kétféleképpen kell eladnod önmagad influenszerként: a közönséged számára tartalomként, amit érdemes fogyasztani; a hirdetők számára pedig egy felületként, amin hirdethetnek és megszólíthatják a te közönségedet/közösségedet. Ehhez pontosan tudnod kell, hogy mit tudsz és akarsz nyújtani mindkét oldal számára.

influenszer

Fotó: Unsplash

Természetesen ahogy egy cég és termék is változik, úgy te is igazodhatsz az aktuális trendekhez, de nagyon oda kell figyelj arra, hogy mit teszel és mondasz. Ezen kívül át kell látnod és megértened a közösségi médiát működtető algoritmusokat, és tudnod kell elemezni az elérési és interakciós statisztikákat is.

A fentiek alapján fel kell építened a saját márkádat, és tenned kell azért, hogy elérd a közönségedet. Utóbbihoz nem árt, ha értesz a SEO-hoz, vagyis a keresőoptimalizáláshoz, a weblapfejlesztéshez, illetve a kommunikációhoz is. Hiszen ezek mind-mind súlyos pénzekbe kerülnek, ha nem magad csinálod.

Ugye már nem is tűnik olyan egyszerűnek ez az influenszer dolog? A jó hír az, hogy ha ennyi mindent kitanulsz — úgy, hogy még papírod is van róla — olyan sokoldalú szakember leszel, aki jó eséllyel talál magának állást céges, vagy ügynökségi szinten.

Videós, fotós és tartalomgyártó is egyben

Ma már senkinek sincsen igénye alacsony felbontású, gagyin szerkesztett képekre és videókra. Ezeket bármikor megkapjuk, ha megnyitjuk az Instagramot, vagy a TikTokot és elkezdünk céltalanul görgetni. Ahhoz, hogy be is kövessenek az emberek, olyan tartalmat kell nyújtani, ami vagy különleges, érdekes és izgalmas; vagy lenyűgözően szép, és profin van megszerkesztve.

Influenszerként hivatásból fogsz tartalmat készíteni, legyen szó videóról, képről vagy szövegről, szóval nem bízhatod a véletlenre, hogy valami jól sikerül-e vagy sem. A kreativitás mellett meg kell tanulnod a választott műfajodhoz elengedhetetlen szakmai ismereteket, mint a képszerkesztés, videóvágás és szövegírás.

Igen, ma már minden alkalmazásnak van beépített videó és képszerkesztője, és gyerekkorod óta gépelsz, ám ahhoz, hogy szintet lépj, bizony le kell ülnöd tanulni és gyakorolni. Mindez nem elpazarolt idő, mert fotósként vagy videósként nagyon jó lehetőségeid lesznek plusz jövedelemhez jutni, ha már influenszer nem lett belőled.

Az influenszer egy új szakma?

Nos, erről mindenkinek megvan a saját véleménye, de egy biztos: amíg létezik közösségi média, addig az influenszer jelenség is virágozni fog. Szóval jobb, ha hozzászokunk és alkalmazkodunk. Ez nem csak abban merül ki, hogy mi magunk influenszerré akarunk válni, hanem abban is, hogy odafigyelünk arra, kiket követünk, kiknek a véleményére adunk.

Ugyanis a valóság az, hogy nem ismerjük a kedvenc médiaszemélyiségeinket, nem tudjuk milyen morális szempontok alapján döntik el, hogy mit reklámoznak. Illetve fel kell tennünk magunknak is a kérdést, hogy tényleg ez az időtöltés legjobb formája, hogy fizetett hirdetéssel átszőtt tartalmakat nézünk, amik mások életéről szólnak?

Címkék: hivatás   influenszer   jövő   szakma