Tudástár

Válhat-e egy vezető influenszerré? Az AI már a HR szakmát is “megfertőzte”? – a III. Connect konferencián jártunk

UNIside | 2024-04-22
Az ügyfelekkel, kollégákkal és egymással való kapcsolódás művészete minden vállalat számára kulcsfontosságú. Április 11-én a Blue Colibri által rendezett harmadik Connect konferencia erről a művészetről szólt, különös tekintettel a HR és kommunikációs trendekre. Az Eiffel Műhelyházban tartott konferencián 120 előadó osztotta meg szakmai tudását, melyet a több mint 900 résztvevő követett érdeklődve.

A költészet napján adta magát, hogy Baranyi Barna és Bárány Bence egy slam poetry-vel nyissa meg a belső kommunikáció és vállalati kultúra jegyében rendezett eseményt. A modern marketingkommunikáció visszásságairól szóló előadás megalapozta a nap hangulatát.

Baranyi Barna és Bárány Bence Forrás: Connect Konferencia – Blue Colibri

A nyitó előadásban Barathi Tamás (Blue Colibri) az influenszerek lehengerlő hatásáról beszélt, a ValueTeam alapítója, Semperger Attila pedig érdekes témát feszegetett: mit tehetünk vezetőként, ha úgy érezzük, egyesek szégyenkeznek a munkahelyük miatt, amikor pedig joggal lehetnének büszkék is rá? Legyen szó akár a bankszektorról, a gyógyszer- vagy az építőiparról. De a kezdés indulhatott prezentációs technikák és stratégiák elsajátításával is Nemes Orsolya segítségével, aki a Spark Prezentation alapítója.

Azurák Csaba a közösségi médiában is aktív cégvezetőket kérdezett arról, mit és hogyan posztolnak. A vendégek közül volt, aki csak céges történésekről posztol, más a magánélete mozzanatait is szívesen megosztja a közönséggel. Gazsi Zoltán például odafigyel arra, hogy olyan témákat osszon meg, amelyek összhangban vannak és kiegészítik a vállalati belső kommunikációt. Az Eisberg ügyvezetőjének frissen megjelent könyve, az Emberszemlélet bemutatója is a helyszínen volt, így a szerző később névre szólóan dedikált is.

Gazsi Zoltán Forrás: Connect Konferencia – Blue Colibri

A cross-mentoringról szóló, Ludvig Orsolya Stefanie, a Libri marketing és kommunikációs igazgatója által moderált kerekasztal-beszélgetésben a hallgatók közelebb kerültek ahhoz, vajon mit tanulhat a mentor és mit a mentorált egy mentorálási folyamat során.

Ludvig Orsolya Stefanie Forrás: Connect Konferencia – Blue Colibri

Kell egy jó sztori

Az érdeklődők hallhattak még a belső kommunikáció trendjeiről, a vezetői üzenetek hitelességéről, a női vezetők társadalmi felelősségéről. Választ kaphattak arra a kérdésre, hogy mennyire lehet bulváros a belső kommunikáció, vagy hogy hogyan állítható a közösségi hálózat az értékteremtés szolgálatába. 

A Zolnay Judit által vezetett kerekasztalban Varga Eszter, a Pannonhitel Zrt. alapító-tulajdonosa, a Cápák között című műsor állandó résztvevője, Iván László, a Graboplast Zrt. vezérigazgatója és Gondi Ferenc, a CTP Hungary ügyvezető igazgatója arra a kérdésre keresték a választ, hogy vajon mennyire vállalati érték a vezetői érték vagy a brand érték.

Mint elhangzott, minden vezetőnek kell egy jó sztori, de azt is fontos hangsúlyozni egy vállalati stratégia felépítése és megvalósítása során, hogy a másik félnek, munkavállalónak miért lesz jó, ha nekem jó. Varga Eszter kiemelte: “Ha az emberi kapcsolatainkra figyelünk, akkor az ügyeink is haladnak.”

Varga Eszter Forrás: Connect Konferencia – Blue Colibri

Emellett a HR-szakma más hot topicjai is terítékre kerültek, mint például az offline toborzás és az AI által támogatott kiválasztási eszközök használata.

De szó volt a kerekasztal-beszélgetésben arról is, hová tartozik cégen belül a társadalmi felelősségvállalás, vagy mi kell ahhoz, hogy a cégnek írott ESG/CSR stratégiája legyen. A résztvevők megvitatták, hol a határ a CSR és a marketing és PR-kommunikáció között, valamint milyen cselekedetek hatásaitól mit vár el az közvélemény és mit a vállalatvezetés, amelyből az is kiderült, hogy a fogyasztók több mint fele szkeptikus a vállalatok fenntarthatósági állításaival kapcsolatban.

A résztvevők egyetértettek abban, hogy korszakváltás szemtanúi lehetünk, mert az egymástól elszigetelt akcióknak egyre kevésbé látszik a hatása, így összefogásra van szükség a vállalatok között is.

A beszélgetésben Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR vezetője szerint a vállalat számára mindig az lesz az elsődleges, hogy milyen ügyeket vesz magára és hogyan termel profitot.

Külön szekció a kkv-knak

A Connect Konferencia KKV Zóna By OTP Bank szekciójában kiemelt figyelmet kapott az üzleti fenntarthatóság. A rendezvényen a digitalizáció, generációváltás, cégépítés és ESG is terítékre került. 

Az OTP Bank képviseletében Dancsné Engler Bernadett felidézte az elmúlt évek vállalkozásokat is jelentősen érintő, már sokak által ismert változásait, mint a pandémia, a rezsiválság, vagy a háború hatásai. Beszélt az üzleti és pénzügyi fenntarthatósági tervek fontosságáról, hangsúlyozva a folyamatos elemzés szükségességét.

Oszkó Péter, OXO Technologies Holding ügyvezető igazgatója emlékeztetett arra, hogy az elmúlt évek komoly változásai azért is voltak sok esetben meglepőek, adott esetben sokkolóak, mert előtte majdnem 10 évig állandó fejlődésben volt a gazdasági szektor. Hozzátette, a 2010-es évek konjunkturális időszakában könnyebben lehetett hibázni, mert sok pénz volt a piacon, azonban mára ez teljesen megváltozott, és a gazdasági ciklikusság törvényei szerint is a következő hét év valószínűleg szűk lesz, a gazdasági bizonytalanságok időszaka folytatódni fog.

Szerintem a befektetők is sokkal óvatosabbak lesznek, sokkal hamarabb akarnak majd eredményt látni, az cégérték növekedését sokkal gyorsabban fel kell majd mutatni!” – jósolta Oszkó Péter.

Oszkó Péter Forrás: Connect Konferencia – Blue Colibri

Tardos Gergely az OTP Bank elemzési központjának igazgatója előadásában előrevetítette a gazdasági környezet változásait, melyekre a vállalkozásoknak fel kell készülniük.

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által indított Bridge To Benefits program célja a KKV-k bevonása a társadalmi innovációba és a versenyelőny biztosítása. A pozitív, értékalapú együttműködés bizonyíthatóan versenyelőnyt jelent a szervezeteknek, amely bevételeket is generálhat” – mondta Harsányi Mónika, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara nemzetközi projektek vezetője a KKV zónában tartott panelbeszélgetésen.

A konferencián szó esett a családi generációváltás nehézségeiről is. Cserkúthy András, a GLT Delta Kft. ügyvezetője úgy véli, sokszor ott bicsaklik ki a folyamat, hogy az alapítói generáció nagyon akarják a váltást, és van egy kimondott, kimondatlan elvárásuk, hogy ugyanúgy kell működnie a családi vállalkozásoknak, ahogyan ők annak idején elkezdték.

A szervezők a jövőben további eseményekkel és friss témákkal várják a szakmai közösséget, ősszel pedig folytatódik a Connect Club eseménysorozat is.