Példakép

Milyen ötlettel juthatsz ki egy menő startup rendezvényre?

Halaska Gábor | 2022-11-15
Lisszabonban a közelmúltban rendezték meg a Web Summit konferenciát, amelyre – a legjobbak közé – hat magyar startup is kijutott.

A portugál fővárosban ezúttal sok startup gyűlt össze, 160 országból több mint 71 ezer látogató és több mint 2000 nemzetközi médiaképviselő vett részt. Az egyik magyar fejlesztés pedig az online vásárlásnak adhat új lökést – írta a napokban a Makronom.mandiner.hu portál.

Forrás: WebSummitHQ

A friss beszámoló szerint a nemrég véget ért Web Summit-on olyan ismert személyiségek is megjelentek, mint Eva Longoria színésznő, a WHO Foundation elnöke, Toto Wolff, a Mercedes AMG Petronas F1-csapat főnöke. De részt vett rajta Ránija jordán királyné, vagy éppen Olena Zelenska, az ukrán elnök felesége is – s persze számtalan startup cég.

A hatalmas technológiai vállalatok mellett ugyanis idén nem kevesebb, mint 2300 (!) startup cég is bemutatkozhatott.

Ezek közül hat magyar startupnak sikerült bekerülnie ide. (Természetesen sok más startup program is akad már itthon is – a szerk.)

A Makronóm minapi cikke szerint például

a Smuc.io magyar startup csapata azzal került be a leginnovatívabbak közé, hogy a világon elsőként oldotta meg a videós (legyen az élő vagy felvett) reklámokból történő azonnali online vásárlást.

Akár több ezer weboldalon és akár 50 közösségi oldalon egy időben. Az értékesítés mellett a megoldás egyebek mellett használható adománygyűjtésre, tájékoztatásra, rendezvények, aukciók közvetítésére is.

A projektról korábban a Makronóm is írt anyagot.

A Smuc egy nemzetközi szakemberekből álló e-commerce és ad tech (azaz digitális hirdetéstechnológia) megoldást fejlesztő IT-cég. A nagy világmárkák, webshopok, médiakiadók és marketingügynökségek számára kínál egy új marketing és hirdetési eszközt.

A Smuc tehát – a fejlesztők szerint – lerövidíti a vásárlói utat, hiszen a videós reklámon belül a termékek azonnal megvásárolhatók. A videólejátszó hatalmas előnye, hogy beágyazható bármilyen webshopba vagy weboldalba fejlesztői tudás nélkül is, továbbá online display hirdetésként is terjeszthető.

A Smuc player is egy startup-megoldás: nagy előnye, hogy az ügyfeleknek nem kell feltétlenül új tartalom gyártásával bajlódniuk. Bármilyen videós tartalmat (egy link bemásolásával akár YouTube-ról, Facebookról vagy Vimeóról) egy kattintással vásárolható hirdetéssé alakíthatnak.

A Smuc a Web Summit szervezőitől néhány startup egyikeként megkapta az „Impact Startup” minősítést is. Ezt csak azok a cégek kaphatják meg, melyeknek az innovációja hozzájárul az ENSZ 17 fenntartható fejlesztési célkitűzésének (SDG) egyikéhez.

Bár a megoldás alapvetően az online vásárlás egyik újfajta eszköze, azonban a környezetvédelmi szempontokat is szem előtt tartva tudatosabb vásárlásra ösztönöz.

Mivel a videós tartalmak megtekintésekor a vásárló jobban megismeri a terméket – tudja, mit rendel meg, szemben egy normál webshopos vásárlással, ahol tulajdonképpen egy kép alapján vásárol –, minimum 30 százalékkal kevesebb az online vásárlásból eredő visszaküldések száma. Ezen túl a Smuc felhőtechnológiájának használata sokkal kevesebb energiaszükséglettel jár, mint a streaming-szolgáltatóké.

Címkék: konferencia   magyar startupok   rendezvény   Smuc   Smuc.io   startup   Web Summit