Munka

A kreatív szakma változatos, de sok lemondással is jár

UNIside | 2023-02-04
Aki nem szeret az íróasztal mellett ülni, az itt megtalálhatja a számítását, de arra fel kell készülni, hogy a kreatív szakma nem feltétlenül családbarát – mondja Tokaji József, a Livepoint Kft. tulajdonosa.

A Livepoint integrált digitális produkciós cég 2007 óta működik. Az alapító tulajdonos ügyvezető igazgatóval Tokaji Józseffel az UNI 2023-ba készítettünk interjút.

 

Sokoldalúság jellemzi a Livepointot

 

Számtalan produkció van, amely a Livepoint nevéhez fűződik. Az ismertebbek közül Tokaji József megemlítette az MVM Zenergia komolyzenei nagykoncertsorozatot, amelynek a Livepoint készíti és tervezi a teljes vizuális megjelenését, televíziós műsorát. A Red Bull Pilvaker, a Láda derbi és a Röpnap rendezvény vizuális munkálatait is ők készítik, de egyéb területeken is komoly referenciáik vannak. Ezek közé tartozik a Ferencváros labdarúgócsapata, ahol a digitális játékoskártyákat és a perimeter, illetve giant screen tartalmakat készítik.

 

Számtalan produkció van, amely a Livepoint nevéhez fűződik. (Fotó: UNI)

 

„Csak a legjobb elfogadható”

 

A Livepoint elsősorban motion designereket, kreatív grafikusokat, projekt- és eventmenedzsereket keres, vagy ezekből a szakmákból jelentkeznek hozzájuk valamely ügynökségen keresztül. Általában 10-15 fős állandó stábbal, emellett csaknem 150 alvállalkozóval dolgoznak együtt a projektjeinken.

S hogy mik az alapvető elvárások képességben, tudásszintben a céggel dolgozókkal szemben? Tokaji József erről is beszél.

„Szimultán kell tudni dolgozni a projekteken, ez nálunk alap. Nincs idő lazsálni, sok a projekt és rövidek a határidők. Aki nem tudja felvenni a ritmust és nem tudja hozni a szintidőket a minőségi elvárásoknak megfelelően, annak nincs itt helye. Meg kell érteni azt, hogy mindenkinek ki kell termelnie a munkabérét.

Csapatban gondolkodunk, mindenkinek megvannak a saját feladatai és a workflow-ban is a helye. Nem tudunk egymás nélkül működni, minden területnek hozni kell a kiemelkedő formát, sőt még annál is jobbat. …

Óriási a piaci nyomás, és csak a legjobb elfogadható! A középszerűség nálunk elfogadhatatlan, és közhely, de egy munkát egyszer kell csak jól megcsinálni, nem sokadikra, mert az csupán az időt viszi, és a hozzáállást, a morált rombolja, mert nincs sikerélmény. A szervezeti gondolkodást és a kreativitást együtt nehéz párba állítani, de nálunk ezt megtanulják a kollégák, és ettől még jobb szakemberekké válnak.”

 

„A szervezeti gondolkodást és a kreativitást együtt nehéz párba állítani, de nálunk ezt megtanulják a kollégák, és ettől még jobb szakemberekké válnak.” (Fotó: UNI)

 

A munkád a hobbid is

 

A Livepoint tulajdonos-ügyvezetője a kreatív szakmát csak olyanoknak javasolja, akiknek a munkájuk a hobbijuk, akik ennek élnek. „Nagyon változatos itt az élet, de rengeteg lemondással is jár. Aki nem szeret az íróasztal mellett ülni, az itt megtalálhatja a számításait, de fel kell készülni arra, hogy ez a munkaterület nem feltétlenül családbarát.

A mi szakmánkban a home office nem működik. Szinte a nap 24 órájában rendelkezésre kell állni, persze nem minden esetben, de a rendezvények alatt biztosan, és ezek ráadásul jellemzően este vagy hétvégén vannak. Nem létezik a hagyományosan vett munkaidő, és az önállóság felelősséggel jár.

Vonzó ugyanakkor, hogy rengeteg eseményre be lehet jutni, olyan helyekre is, ahová csak keveseknek. Ha valaki ezen a területen jó akar lenni és érvényesülni szeretne, annak ezzel mind kalkulálnia kell. Itt egy a lényeg, hogy az ügyfél elégedett legyen.”

A Livepoint Kft. tulajdonos ügyvezető igazgatójával készült teljes interjú az UNI 2023 kiadványban olvasható. A kiadvány megrendelhető az UNIside-on.