A közös kutatási-fejlesztési projektről, az elektromos repülőgép fejlesztéséről együttműködési szerződést írt alá az egyetem a Magnus Aircraft Zrt-vel.
A Fusion 212 szénszállal erősített kompozitból készül a Magnus Aircraft Zrt. pécs-pogányi üzemében.
„Az eFusion repült órára vetített üzemeltetési költsége töredéke más oktatógépeknek, így a légi járműgyártás mellett a pilótaoktatást is alapjaiban reformálja meg. Az új típusú légijármű létrehozása érdekében az egyetem az úgynevezett hajtáslánc (a repülő hajtását biztosító rendszer) tervezésével vesz részt” – idézi az egyetem közleménye Molnár András általános rektorhelyettest.
„Az elektromos repülőgép a fenntartható közlekedés új lehetőségeit nyitja meg azoknak, akik a légiközlekedést használják a rövid és közepes távú utazásokhoz” – emelte ki Boros László, a Magnus Aircraft Zrt. vezérigazgatója.
Boros László, a Magnus Aircraft Zrt. vezérigazgatója és Kovács Levente, az Óbudai Egyetem rektora (Fotó: Óbudai Egyetem)
A cég szakemberei a géptest kialakításával, összeszerelésével, tesztelésével vesznek részt a projektben. „A nemzetközi versenybe egy tisztán magyar szürkeállományon alapuló fejlesztéssel, és később termékkel kívánunk megérkezni” – mondta a vezérigazgató.
Februárban számoltunk be arról, hogy két új ipari tanszék jött létre az Óbudai Egyetemen. A Kutatás és Fejlesztés Kihelyezett Tanszék (a Neumann János Informatikai Karon), valamint az Ipar 4.0 Kihelyezett Tanszék (Kandó Kálmán Villamosmérnöki Karon) működtetésében az ország az egyik meghatározó szoftverfejlesztő cége, a Siemens Zrt. érdekeltségi körébe tartozó evosoft Hungary Kft. vesz részt.