A Romani Design az első olyan – külföldön is sikeresen működő – divatmárka, amely tudatosan képviseli a roma kultúrát és kapcsolódását a magyar kultúrához. Legújabb kiállításuk péntektől már látogatható a Hagyományok Házában. A kiállítást Antalóczy Tímea, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Designelméleti tanszékének docense nyitotta meg.
2010-ben a roma közösségek társadalmi és kulturális integrációjának támogatására alapították a Varga testvérek. Varga Erika és Helena, a márka alapítói és tervezői minőségi, kézműves dizájn termékeket készítenek: a Romani Design az első, széles körben ismert márka, amely büszkén reprezentálja a roma kultúrát és a magyar kultúrához való kapcsolódásait.
A Romani Design meghatározó szereplője a kortárs magyar divat és dizájn szektornak: minden termék a társadalmi felelősségvállalás jegyében készül. Varga Erika és testvére Helena munkáikon keresztül mutatják be kulturális örökségüket a roma népművészetet.
A Romani Design az első, széles körben ismert márka, amely büszkén reprezentálja a roma kultúrát és a magyar kultúrához való kapcsolódásait. (Fotó: Hagyományok Háza)
A Romani Design termékei a társadalmi párbeszéd platformjaként üzeneteket hordoznak, és felületet biztosítanak az alkotók által végzett aktivista tevékenység számára. A roma kulturális hagyományok motívumai megjelennek a készített termékeken. Így az általuk készített modern ruhadarabok, ékszerek, táskák és egyéb kiegészítők új szinten jelenítik meg a divat eszköztárát.
A Romani Design kollekcióit egy-egy általuk közvetíteni kívánt üzenet mentén alkotják meg a Varga testvérek.
“Számomra a divat ugyanaz, mint írónak a szavak, festőnek a színek. A ruháimon keresztül tudom megfogalmazni önmagam és megteremteni azt a világot, amelyben szívesen élek”