A 2021-ben létrejött Makovecz Campus Alapítvány kiemelt feladata, hogy minél több pedagógus számára elérhető továbbképzéseket valósítson meg, kiváló szakmai tartalommal.
A Makovecz Campus Alapítvány Képzési Intézete 2023 első félévétől 30 órás akkreditált (PAT) továbbképzésekkel várja a köznevelési intézményekben dolgozó pedagógusok és vezetők jelentkezését. A cél, hogy a nevelés, az oktatás, a személyiségfejlesztés területén korszerű segítséget kapjanak. A képzések fejlesztését a pedagógusok körében végzett kutatások előzték meg.
A Makovecz Campus Alapítvány tavaly év végén több ezer intézményt keresett meg, hogy mondják el véleményüket, igényeiket a pedagógusok jövőbeni lehetséges továbbképzéséről.
A Társadalomkutató Kft. által készített felmérésben a köznevelés különféle területein dolgozó pedagógusok vettek részt. Elmondták milyen típusú és témájú továbbképzéseken vennének részt szívesen. Valamint azt is, hogy milyen formában képzelik el a számukra kötelező továbbképzéseket.
A széleskörű kutatás előtti fókuszcsoportos beszélgetések során kiderült: nagy szükség lenne gyakorlatorientált foglalkozásokra. (Fotó: 123rf)
Az online kérdőíves kutatást megelőzően 6 fókuszcsoportos interjúra is sor került, a köznevelési intézménytípusok, illetve munkakörök szerint bontott beszélgetések formájában. Az online kérdőívet végül 1032 intézményvezető, szaktanár, tanító és óvodapedagógus töltötte ki.
A széleskörű kutatás előtti fókuszcsoportos beszélgetések során kiderült: nagy szükség lenne gyakorlatorientált foglalkozásokra. Olyanokra, amelyek interaktívak, valódi változást generálnak, tehát a mindennapi iskolai élet problémáira adnak korszerű, kreatív válaszokat. Nézzük ezeket.
Ami a képzések formáit illeti, a megkérdezettek a fizikai jelenlétet igénylő, nem pedig az online kurzusokat részesítik előnyben. Véleményük szerint ezek nemcsak hatékonyabbak, hanem a szakmai ismeretségi kör bővülése, és az interaktivitás is előnyt jelent a pedagógusok számára.
A tanárok nem csak szakmai oldalról szorulnak segítségre. Egy átfogó országos kutatás megerősítette azt a tapasztalati tényt, hogy a magyaroknak nemzetközi mércével mérve alacsony az önértékelésük. A Business Coach Kft. vizsgálata szerint az átlagnál is alacsonyabb a pedagógusok és a diákok önbizalma. Ezért az ÖNbizalomNövelde néven indított programsorozat fókuszába ez a két célcsoport került.