Oktatási témában fontos és érdekes kiadvány vált hozzáférhetővé a szakemberek és a nagyközönség számára.
Mint a világ számos országában, Magyarországon is probléma a hátrányos helyzetű térségek további leszakadása. A megoldást a szakemberek az oktatás fejlesztésében, az iskolák szegregációjának megszüntetésében látják. Ehhez nem elég az oktatási kormányzat erőfeszítése, hanem feltétlenül szükség van a helyi erők, a közösségek munkájára és együttműködésére.
A konferenciát szervező Inclusion4Schools Horizont 2020 EU projekt célja, hogy a hátrányos helyzetű térségekben működő iskolákat támogassa a közvetlen környezetükkel történő kapcsolatépítésben. Azzal a céllal, hogy szolidáris és befogadó iskolai közösségek alakuljanak ki Európában. Az albán, bolgár, magyar és szlovák konzorciumi tagok által végzett munka elősegíti a tanárok, a diákok, a szülők, a szociális munkások, az önkormányzati dolgozók, a civil aktivisták, az oktatáskutatók és szakpolitikusok közötti együttműködést.
A konferencián kutatók, gyakorló szakemberek és döntéshozók vitatták meg az oktatási egyenlőtlenségek felszámolásának lehetőségeit. Bemutatták a térségükre jellemző jó gyakorlatokat, feltárták az együttműködésben rejlő további előnyöket.
A konferencia előadásainak kivonatai mostantól az alábbi internetes oldalon az érdeklődők rendelkezésére állnak, és fontos lenne, hogy az azokban foglaltak az érintettek minél szélesebb körét elérjék.
Az Inclusion4Schools Horizont 2020 EU projekt weboldaláról kiderül, hogy a tavalyi konferencia óta is sok minden történt a helyi közösségekben. Tereskén és Nagyharsányban is megtartották az első közösségépítő rendezvényt. A résztvevők a helyi közösség erőforrásainak és problémás területeinek feltárására összpontosítottak. Abaújkéren pedig Nyílt Iskola Workshopot tartottak márciusban a Wesley János Iskola és Kollégiumban. A workshop középpontjában az online és az osztálytermi zaklatás állt.