Hankó Balázs több témát is érintett a megbeszélésen.
A Szakképzési Innovációs Tanáccsal egyeztetett az intézményirányítási rendszerről, az oktatási- és képzési struktúráról. Emellett a szakképzési ösztöndíjakról és támogatásokról. Ezeken túl a szakirányú oktatás és a felnőttképzés, valamint a vizsgáztatás rendszerével kapcsolatos kérdések is szóba kerültek. Elmondható, hogy a rendszer finomhangolásának lehetőségeiről szólt elsősorban a megbeszélés.
Fotó: Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal
A Szakképzési Innovációs Tanács résztvevői tájékoztatást kaptak az aktuális ügyekről, tehát az oktatók megbecsülését jelentő 15 százalékos béremelésről is, erről is beszámolt Hankó Balázs.
A 2018-ban megalakult és 2020-an újjáalakult tanács célja, hogy rendszeres fórumot biztosítson az érdemi párbeszédhez a kormányzat és a szakképzési rendszer meghatározó szereplői között.
A Szakképzési Innovációs Tanács tagjai a kormányzati oldal mellett kamarák, nagyvállalatok érdekképviseleti szervek, oktatási szervezetek, intézményfenntartók és a tanulói képviseletek delegáltjai.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, azok a nyolcadik osztályos diákok, akik inkább szakmát szeretnének szerezni, és emiatt szakképzésben folytatnák a tanulmányaikat, február 22-éig jelentkezhetnek.
A szakképzés esetében két iskolatípus közül választhatnak a diákok: technikum és szakképző iskola.
A technikum jellemzői, hogy bár ötéves képzés – ahol csak a második év után kell konkrét szakmát választani – érettségit és középvezetői szintű technikusi szakmát ad, ami előnyt jelenthet a későbbi felsőoktatási felvételizés idején.
Pölöskei Gáborné, szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkár elmondta, hogy a szakképzés rendkívül népszerű napjainkban a diákok között. 2022-ben a továbbtanuló diákokból tízből hat ezt a továbbtanulási formát választotta.
Egyértelműen elmondható tehát, hogy az érdeklődés növekszik a diákok körében a szakmák iránt.