Példakép

Segítség a fejlődni vágyó vállalatoknak – konferencia az innovációról

UNIside | 2023-04-20
A Joint Venture Szövetség, a JVSZ operatív igazgatója, Seres Nikolett szerint ma kiemelten nagy szükség van a tudás- és tapasztalatmegosztásra, a közösségekre, ahol bátran merünk beszélni a kétségeinkről, a buktatókról, a bevált gyakorlatokról, hogy mi is és mások is tanulhassanak egymás tapasztalataiból.

– Az interjút Pintér Lívia készítette –

Idén második alkalommal foglalkozik külön konferencia keretében az innovációval a JVSZ rövidesen. Mi hívta életre az eseményt?

Innováció nélkül nincs fejlődés, üzleti szövetségként elsődleges feladatunknak tekintjük, hogy a legrelevánsabb témákat tegyük elérhetővé a tagvállalatainknak. Idén már második alkalommal rendezzük meg az „Innovációra Magyar!” interaktív konferenciánkat, mely a Joint Venture Szövetség egyik kiemelt rendezvénye. Tavaly tavasszal hívtuk életre az eseményt azzal a céllal, hogy minden évben a legaktuálisabb innovációs trendeket és olyan hazai és nemzetközi tapasztalatokat osszunk meg az érdeklődő cégvezetőkkel és vállalatokkal, melyek segíthetik őket a folyamatos fejlődéshez vezető úton.
Az egész napos konferencián bemutatjuk a legújabb vállalati innovációkat, a legnagyobb magyar sikereket, a kormányzat által támogatott programokat, a fenntartható jövőt építő kezdeményezéseket és az aktuális hazai és nemzetközi finanszírozási lehetőségeket az innováció területén.

Mivel készülnek, milyen előadásokra számítsanak a résztvevők?

A konferencia tematikája 3 témablokk köré épül, 35 előadóval, 10 exkluzív előadással és 6 elemzői panelbeszélgetéssel vesszük górcső alá az innovációs ökoszisztéma kiemelkedő szerepét az üzleti környezetben. Szó lesz azokról az innovációkról, amelyek a fenntartható jövő felé visznek minket, illetve konkrét példákat mutatunk be olyan sikeres magyar innovációkról, melyek már a nemzetközi piacon is sikereket értek el. Előadóink kiemelkedő, elsőszámú vezetők és kormányzati szakértők, akik megosztják tudásukat, tapasztalatukat és aktuális helyzetértékelésüket, valamint támpontot adnak és jövőképet mutatnak a konferencia résztvevői számára. Az előadók között vállalatvezetők, kormányzati szakértők, fiatal innovátorok, nemzetközi sikereket is elért startupcégek alapítói is szerepelnek. A program összeállításánál fontos volt számunkra a sokszínűség, hogy eltérő szektorokból, teljesen különböző méretű és hátterű, széles spektrumból válogatott szakértők adják át tapasztalataikat.

Miért éppen a Bosch Kampusz ad otthont a konferenciának?

A konferencia interaktív jellegét 10 szakmai partnerünk adja, akik a leginnovatívabb technológiáktól a tesztvezetésen át a szakmai tartalmakig széles skálán hozzák el újdonságaikat a résztevők számára. Helyszínünk Európa második legnagyobb kutatás-fejlesztési központja, a Bosch Budapest Innovációs Kampusz, melynél nem is találhattunk volna autentikusabb lokációt. A tavaly ősszel átadott budapesti kampusz jól illeszkedik a rendezvény tematikájához. A Bosch márkáról sokaknak a kéziszerszámok vagy a háztartási eszközök jutnak eszükbe, pedig csak a vállalat budapesti központjában közel 3500 mérnök, köztük programozók, villamosmérnökök, gépészmérnökök, fizikusok dolgoznak az új innovációkon, azon belül is a mobilitás jövőjén.

A JVSZ működésébe, ha kicsit beleláthatunk, akkor úgy képzeljük el, hogy vannak munkacsoportok, amelyek különböző témákat folyamatosan fókuszban tartanak, és ezek egyike az innováció?

A JVSZ közel 150 hazai és külföldi kis-, közép- és nagyvállalatot tömörít, és közel 4 évtizede segíti tagvállalatainak magyarországi működését. A Szövetség kiemelt feladata, hogy támogassa tagvállalatai gazdasági életben betöltött fontos szerepét, és aktív érdekképviseleti tevékenységet lásson el szoros együttműködésben a mindenkori kormányzattal. Jelenleg 10 szakmai fórum aktív munkájával járulunk hozzá a hazai vállalatok versenyképességének növeléséhez, ezáltal pedig a magyar gazdaság fejlődéséhez. Alapvető célunk, hogy szakmai fórumainkat olyan tematika szerint építsük fel, amelyek a jövőbe mutató és fenntartható gazdálkodást helyezik előtérbe. A 10 szakmai fórum egyike így dedikáltan az innováció szerepével, az innovációs ökoszisztémával és az innovációs környezet és kultúra fejlesztésével foglalkozik. Innováció nélkül a kis-, a közép- és a nagyvállalatok sem lennének életképesek. Így, amikor tavaly az első konferenciát szerveztük, és azon gondolkodtunk, mi legyen a leghangsúlyosabb téma, az innováció rögtön az elsők közé került.

Innováció nélkül a kis-, a közép- és a nagyvállalatok sem lennének életképesek (Fotó: Pixabay)

Hogyan lehet a tudásmegosztást, inspirációt, a jó gyakorlatok terjesztését serkenteni?

Egyrészt az innováció iránti nyitott és fogékony szemlélettel. Tulajdonképpen minden innováció, ami eltér a korábban megszokott megoldásoktól. Mára már megszoktuk, hogy ami még tegnap működött, az holnap már nem biztos, hogy fog. Ezért új irányokat, új megoldásokat és új módszereket kell keresnünk. Meg kell találnunk a megfelelő egyensúlyt a stabil működés és az újításokat hozó pilotok, kísérletezések között. Ma már nem elég lépést tartani a trendekkel, és lekövetni őket, meg kell próbálnunk még egy lépéssel előrébb járni ahhoz, hogy igazán versenyképesek lehessünk.

Amennyiben az interjú felkeltette az érdeklődését, és szívesen tudna meg többet az innovációs ökoszisztémák gazdaságban betöltött fontos szerepéről, a hazai és nemzetközi jógyakorlatokról és a fenntarthatóságot segítő innovációs kezdeményezésekről, akkor látogasson el április 21-én, e hét pénteken a Joint Venture Szövetség „Innovációra Magyar!” interaktív konferenciájára, és hallgassa meg a 10 exkluzív előadás és 6 izgalmas panelbeszélgetés bármelyikét.

Váltsa meg egésznapos konferenciajegyét vagy akár a témakörökre lebontott szakaszos jegyeket.
További részletek, program és jegyvásárlás.

Innovációra Magyar! Interaktív konferencia a Joint Venture Szövetség szervezésében

Ez az eredeti interjú rövidített verziója.

Az interjú teljes szövege megtalálható a Makronómon.

 

Seres Nikolett, a JVSZ operatív igazgatója

– Több mint 15 éves tapasztalattal rendelkezik a külső és belső kommunikáció, a PR, az elköteleződésnövelés és a munkáltatói márkaépítés területén. Három évnyi integrált ügynökségi tapasztalat után az elmúlt 10 évben több nagyvállalat cég kommunikációs vezetőjeként szerzett széles körű tapasztalatot, mindig is emberekkel és a fejlesztésükkel foglalkozott.
– Account managerként olyan cégek kampányain dolgozott, mint az Unilever, a T-mobile vagy a Sanofi-Aventis. Majd a British American Tobacco és a Philip Morris teljes körű vállalati kommunikációjáért felelt.
– Közel 7 éven át vezette a Telenor belső kommunikációs osztályát, most pedig a Joint Venture Szövetség operatív vezetőjeként építi a vállalati kapcsolatokat.
– Emellett rendszeresen oktat, előadásokat tart és trénerkedik főként a munkavállalói élmény és a munkáltatói márkaépítés témaköreiben.

Seres Nikolett, JVSZ (Fotó: Makronóm)

Címkék: Bosch   innováció   JVSZ   JVSZ konferencia   konferencia   Seres Nikolett