A Google nem pontosan ugyanúgy szereli fel keresőjét MI-vel, mint ahogy azt a Microsoft tette.
Liz Reid, a cég keresésért felelős alelnöke be is mutatta a felturbózott Google-t. A keresőmotorba beírta: „Miért olyan népszerű még mindig a kovászos kenyér?”. A Google pedig a találatok fölött egy kis négyzetben azt is részletezte, hogy milyen jó ízű a kovász, és milyen egészségügyi pozitívumai vannak. Emellett a keresőmotor azokat a linkeket is megjelenítette, amelyek alátámasztják a mondatait. A Google ezt „mesterségesintelligencia-pillanatképnek” nevezi – számolt be a Makronóm a The Verge írása alapján.
Ezután Reid vezeték nélküli hangszórók potenciális vevőjelöltjeként tesztelte a keresőmotort. Ezúttal a rövid összefoglaló azt részletezte, hogy mire kell odafigyelni egy ilyen hangszóró vásárlásánál, amennyiben a számunkra legideálisabb megoldást keressük: akkumulátor-üzemidő, vízállóság, hangminőség. Emellett szűrni is lehet, például bizonyos árkategóriák között.
Az új kereső használatához meg kell felelnünk egy-két kikötésnek:
„A keresési találatok tetején megjelenő kis tippdoboz a Google részéről apró lépésnek tűnhet a Microsoft Bing újratervezéséhez vagy a ChatGPT-hez képest. Az SGE azonban az első lépés lehet afelé, hogy teljesen újragondoljuk azt, hogy hogyan keresünk” – véli a The Verge.
Sőt, a Google más újdonságokkal is készül, amelyről itt olvashattok.
Pár hete írtunk arról, hogy a ChatGPT használatának robbanásszerű terjedése miatt a külföldi nagy egyetemekhez hasonlóan már több hazai felsőoktatási intézmény is elkezdett komolyabban foglalkozni azzal a kérdéssel, hogy miként kezelje a mesterséges intelligencia generálta beadandó dolgozatokat, esszéket.
A ChatGPT-vel kapcsolatos cikkeinket itt olvashatod el.