A BME Nyílt Napon egyszerre volt látható a műegyetemi képzés teljes palettája. Bemutatkoztak a versenycsapatok, a szakkollégiumok és a sportkörök. A kiemelt ipari partnereknél munkaerőpiaci kérdésekről, gyakornoki programokról lehetett érdeklődni. A látogatók találkozhattak a karok oktatóival, és közvetlenül kérdezhették a hallgatókat az eddigi tapasztalataikról. Vezetett túrán megnézhették a könyvtár impozáns olvasótermeit, és a Sportközpont helyszíneit, illetve laborlátogatások és előadások is szép számmal szerepeltek a programok között.
Idén 27 alapszakon és 43 mesterszakon, műszaki, informatikai, természettudományi, gazdaság- és társadalomtudományi képzési területen, több szakon angol nyelvű képzéssel várja a jelentkezőket a BME. A Nyílt Napon mind a 8 kar önállóan is képviseltette magát, a legtöbb képzési terület külön programmal készült.
Kovács Emília és Kovács Borbála Kinga mindketten a BME ipari terméktervező mérnöki szakon tanulnak. Arról kérdeztük őket, hogy milyen lányként műegyetemistának lenni: „Ezen a szakon sokan vagyunk lányok, egymást motiváljuk, amit nagyon szeretek, de amikor bekerülünk egy közös tárgyra, akkor látjuk, hogy ez nincs mindenhol így.” Hogy kinek ajánlanák ezt a képzést? „Szinte bárkinek, de főként annak, aki kreatívabb, aki a művészet vagy a gépészet iránt vonzódik, mert mindkettő benne van, jó kombinációja a kettőnek.” A nyílt napon azt mutatták be, milyen projektfeladatai leszek az ide jövő hallgatónak: „eleinte még könnyebb anyagokból kell dolgozni, például kartonból, de kiállítottunk egy csaptelepet is, ehhez már komolyabb műszaki tudásra van szükség negyedik félévben.” Jelentkezési lapokat is osztott a stand rajz előkészítőre, ami felvételi rajzvizsgára készítheti fel a felvételizőket.
Szakkollégiumoknak is lehetősége volt megjelenniük a rendezvényen. Karniczki Márk, a BME gazdálkodás és management szakán tanul, és a Management Szakkollégiumot képviselte, ami a BME legrégebbi szakkollégiuma. A nyílt napra egy személyiségtesztet hoztak, „mi alapvetően vezetőképzéssel, vezetői készségfejlesztéssel foglalkozunk. Ennek keretében van egy önismereti képzés tréningünk. DISC személyiségteszttel készültünk, amiben a középiskolások meg tudják nézni, milyen személyiségtengelybe tartoznak.” A BME-sek vajon jellemzően inkább introvertáltak vagy extrovertáltak, kérdeztük őt: „Alapvetően introvertáltak és feladatközpontúak, de a management szakkollégiumban a jövő vezetőit fejlesztjük, ez a mottónk, ezért itt fontos az extrovertált, gyors döntéshozó személyiségtípus is.”
Gál Márton építmény-informatikát tanul a BME-n, a nyílt napon az egyetemi Műegyetemi Lacrosse Sportkört képviselte. Minden nyílt napon kint vannak, hogy megmutassák, mennyi lehetőséget tartogat az egyetemi élet. Ugyanis az egyetem nem feltétlenül csak a tanulásról szól, hanem nagyon sok öntevékeny kör működik; sportkörök, bulikörök, szociális körök. Kíváncsiak voltunk, hogy igaz e az a gonosz sztereotípia, hogy a műszakisok inkább kockulnak és kevésbé sportolnak. „Kétféle hallgató jön az egyetemre; egy, aki már versenyszerűen sportol régóta, és az, aki nem, de a kötelező testnevelés miatt kénytelen lesz előbb-utóbb. Mi a lacrosse sportot képviseljük; ez egy észak-amerikai sport, hasonlít a hokira, tekintve, hogy hoki jelentős szabályait ebből a sportágból vették át. Mindenkinek ajánljuk ezt a fizikai kontaktsportot.”