Uni

Kulturális értékek és közösségépítés a nonbusiness marketingben – így zárult Az IAPNM Konferencia

UNIside | 2023-07-10
Sikerrel zárult a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karán a Közszféra és a Nonprofit Szervezetek 22. Nemzetközi Marketingkongresszusa. A fontos társadalmi, fenntarthatósági és nonprofit témákat tárgyaló konferencián 70 akadémiai és szakértő résztvevő gondolkodott együtt a jövő kérdéseiről összesen 14 különböző országból.

A Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kara, az IAPNM (International Association on Public and Nonprofit Marketing) szervezetével karöltve – a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa támogatásával – rendezte meg idén a Közszféra és a Nonprofit Szervezetek 22. Nemzetközi Marketingkongresszusát 2023. július 5-7. között, Veszprémben. A konferencia központi témája a kulturális értékek voltak, kapcsolódva a Veszprém-Balaton régió kiemelt idei szerepéhez.

Az IAPNM Szövetségről fontos tudni, higy egy 2002-ben alapított nonprofit szakmai társaság, amely a marketing vagy más kapcsolódó tudományágakkal foglalkozó akadémikusok, kutatók és szakemberek számára kínál hálózati platformot, annak érdekében, hogy a témában érintett és érdeklődő vállalkozások, közigazgatási és nonprofit szervezetek egymásra találjanak. A szervezet célja, hogy világszerte hozzájáruljon egy integrált, felelős és fenntartható társadalmi-gazdasági fejlődési modell alapjainak megteremtéséhez.

 

Úton a regisztrációs pulthoz. (Fotó: Pannon Egyetem)

A július 5-ei megnyitó ünnepségen a részvevő 14 ország kutatóit és szakembereit köszöntötte:

  • Veres Zoltán, a konferencia elnöke
  • Lőrincz Katalin, a konferencia alelnöke
  • José Luis Vázquez, az IAPNM elnöke
  • Fehérvölgyi Beáta, a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karának dékánja
  • Sasné Dr. Grósz Annamária, a Marketing Intézeti Tanszék vezetője és a konferencia szervezőbizottságának vezetője
  • Hetesi Erzsébet, az IAPNM magyarországi képviselője

A Pannon Egyetem képviseletében Abonyi János rektorhelyettes üdvözölte a rendezvény résztvevőit.

A köszöntők után három tartalmas keynote speech következett, prominens előadók tolmácsolásában úgy, mint Melanie Kay Smith (Metropolitan Egyetem), Kővári Edit (Pannon Egyetem) és Oszkó-Jakab Natália (kulturális diplomata, a brüsszeli Liszt Intézet vezetője, a Magyar Művészetek Völgye Fesztivál igazgatója). Az előadók érintették a nonprofit marketing, a társadalmi-kulturális kérdések, a közösségépítés és turizmus területeit, erős fenntarthatósági fókusszal. Érdekesség, hogy a prezentációk közben élőben alkotta meg a témák vizuális leképezését Jelinkó Mónika visual-coach. A nagy sikernek örvendő kompozíció a konferencia időtartama alatt kiállításra került a Gazdaságtudományi Kar aulájában.

A konferencia vendégei megismerhették Veszprém történelmi belvárosát, és érdekességeket tudhattak meg a városról Kruppa-Jakab Éva vezetésével. Számos pozitív visszajelzés érkezett a város hangulatával, a veszprémi életérzéssel kapcsolatban. A nemzetközi közönség elragadtatva fedezte fel a Séd-völgyet, a várat, a különleges hangulatú utcákat és a kedves veszprémi embereket.

Életkép a konferenciáról. (Fotó: Pannon Egyetem)

A törzsnapokon 15 különböző szekcióban, párhuzamos zajlottak az angol, spanyol és portugál nyelvű prezentációk az alábbi témákban:

  • Helymarketing és város-menedzsment
  • Társadalmi marketing
  • Ügymarketing (cause-related marketing)
  • Vállalati társadalmi felelősségvállalás (CSR)
  • Felelős fogyasztás
  • Adományozás
  • Kultúramarketing
  • Közszolgáltatások marketingje
  • Közszféra, magán- és társadalmi együttműködések
  • Önkéntesség

A szekciótémákon kívül kerekasztalbeszélgetések során is egyeztették nézőpontjaikat a résztvevők. A nemzetközi kongresszus  – a résztvevők visszajelzései alapján – rendkívül sikeresen zárult. Szakmai kapcsolódás, kutatási együttműködések és gyümölcsöző párbeszédek jellemezték a három napot. Új ötletek születtek, megerősödött elköteleződések alakultak ki.

A konferencia platformot teremtett a legújabb kutatási eredmények, innovatív ötletek és sikertörténetek megosztására a közszféra és nonprofit szervezetek marketingjének területén. A résztvevőket inspirálta a rendezvény, a megtárgyalt témakörök rávilágítottak a marketing jelentőségére a közösségek formálásában, a társadalmi változások előmozdításában és a felelős fogyasztás elősegítésében. Az esemény bemutatta, hogyan fonódnak össze a kulturális értékek a marketing gyakorlatokkal, és ezek a kollaborációk miként erősítik a különböző iparágak dinamikáját, elősegítve egy befogadóbb társadalom létrejöttét.

A konferencia záróakkordjaként a Pannon Egyetem köszönetét fejezte ki minden előadónak, résztvevőnek és támogatónak, akik hozzájárultak az IAPNM konferencia hatalmas sikeréhez.

A következő kongresszus helyszíne a portugáliai Beira Interior Egyetem lesz 2024-ben.

A konferencia lezárultával még egy extra Balatoni kirándulást is szerveztek a résztvevőknek: a Tihany-Balatonfüred körtúrára Varga-Dani Barbara kísérte el a csapatot.