A digitális bennszülötteket oktató és ezért is módszertani sokszínűségre törekvő pedagógusoknak olyan infokommunikációs technológiai (IKT) eszközökre és tartalmakra van szükségük, például applikációkra, amelyek mobiltelefonról is működnek, emellett ingyenesek, magyar nyelvűek és illeszkednek az oktatási rendszer célrendszeréhez, tananyagához.
Az Újkor történettudományi ismeretterjesztő portál több ilyen applikációt is részletesen ismertet, mi most ízelítőül mutatunk be néhányat.
Az egyik legegyszerűbben használható és ezért nagyon népszerű applikáció a LearningApps (vagy röviden Tankockák) alkalmazás. A Tankockák számos lehetőséget hordoz magában az interaktív oktatás, játékos tanulás eredményessége érdekében. Kialakítása folytán a kiemelt figyelmet igénylő (SNI-s, BTMN-es vagy kiemelten tehetséges) tanulók számára is fejlesztő jellegű, motiváló és hozzájárul a sikerélmény növeléséhez.
2015-ben mesterpedagógusok egy része megalapította a „Tankockakört”, illetve a fejlesztőkkel egyeztetve magyar nyelven is elérhetővé tette az alkalmazást. Ők menedzselik a LearningApps egyik társoldalát, a Kockalapokat is.
A Quizizz egy online kvízkészítő applikáció, amely átlagos felhasználói ismeretekkel könnyedén szerkeszthető, ugyanakkor mutatós és szórakoztató. Ez is ingyenesen használható, futtatható asztali számítógépen, tableten és mobileszközön, az összes elterjedt operációs rendszerrel.
A Kahoot egy norvég fejlesztésű játék alapú tanulási platform. A segítségével szintén kvízek hozhatók létre, de más kvízekkel ellentétben itt nem a jó választ kell kiválasztaniuk a diákoknak, hanem egy színt és a hozzá tartozó emblémát. Ezáltal a koncentrációnak is nagy szerepe van a feladatmegoldás során.
Ez az applikáció is segít az óra eleji ráhangolódásban, a korábbi ismeretek összegyűjtésében, a tanult ismeretek alkalmazásában vagy éppen a mérés-értékelés játékossá tételében.
A Playfactile már összetettebb, itt tanulópárok vagy csapatok versenyezhetnek egymással, a műveltségi vetélkedők mintájára. A képernyőn hat oszlopba rendezhetők a kérdések, mindegyik témakörhöz öt feladat tartozik. A játék akár ki is vetíthető a teremben projektorral vagy okostáblával akár egy-egy tananyag végén, év elején vagy tanév végén.
A Deck.toys segítségével a tanárok olyan virtuális, lépegetős játékot hozhatnak létre, amelynek a segítségével elsősorban diákjaik saját lexikális tudását ellenőrizhetik, illetve bővíthetik.