Többezer diák ismerkedhetett meg az IT világával a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ) Programozd a jövőd! elnevezésű, több mint 10 milliárd forintos projektjében – közölte a program lezárása alkalmából az MTI-vel a KIFÜ pénteken.
Azt írták, a projekt hozzájárul a digitális gazdaság fejlődéséhez és fontos szerepe van abban, hogy egyre több fiatal tanul tovább ezen a területen.
A közlemény szerint a projekt felsőfokú informatikai képzéseket bemutató pályaorientációs előadásain az elmúlt 5 év alatt csaknem 250 intézményben 17 500 diák vehetett részt. A szakma alapjaival további húszezer általános iskolás is megismerkedhetett a 380 előadás alkalmával. Az utazó Programozd a jövőd! turnébusz 101 állomásán pedig 13 000 diák interaktív informatika órán vett részt. A kiemelt programnak köszönhetően sikerült a munkaerőpiaci igényeket és elvárásokat beépíteni a felsőfokú informatikai képzésekbe – írták.
Programozd a jövőd! fotó: programozdajovod.hu
A projekt a Széchenyi 2020 programban, a KIFÜ konzorciumvezetésével, a Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége, a Széchenyi István Egyetem, és az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) jogutódjaként a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM) konzorciumában valósult meg, 10,110 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásból.
A Programozd a jövőd! egy, immár 2016 óta működő uniós projekt, melynek célja, hogy minél több fiatal válassza az informatika szakot a felsőoktatásban.
A projekt valamennyi informatikai képzést kínáló magyarországi egyetemmel együttműködési megállapodást kötött annak érdekében, hogy az egyetemi hallgatók a legfrissebb piaci tudáshoz térítésmentesen hozzájuthassanak. Ezt a célt szolgálja a program vendégoktatói bázisa is, amelynek keretében piaci szakemberek tartanak vendégoktatásokat a felsőoktatási intézményekben. A gyakornoki program pedig arra szolgál, hogy az egyetemi hallgatók profi informatikai cégeknél – fizetésért – szerezhessenek gyakorlatot tanulmányaik végzése alatt.
I. pillér (tudásbázis): az informatikai oktatás megújítását támogató tudásbázis. Olyan kutatás, felmérés és adatgyűjtés valósul meg, ami nemzetközi és hazai jó gyakorlatok feltárásával lehetővé teszi az informatikai munkaerőpiaci igények felmérését és a beavatkozások tervezését.
II. pillér (együttműködés): a képző intézmények és a környezetükben működő IKT vállalkozások közötti együttműködések. Olyan vállalati együttműködések valósulnak meg felsőoktatási intézmények bevonásával, amelyek növelik a képzések munkaerőpiaci relevanciáját és csökkentik a lemorzsolódást.
III. pillér (motiváció): az informatikai szakmák társadalmi-gazdasági elismertségének és népszerűségének növelése. Olyan, elsősorban BTL akciók valósulnak meg, amelyek az informatikai szakmák bemutatásával elősegítik a pályaorientációt a pályaválasztás előtt állók körében.
IV. pillér (kommunikáció): a projekt tevékenységeit támogató kommunikációs kampányok, amelyek fő célja a szemléletformálás, az informatikai szakmák népszerűsítése.
V. pillér (élményközpontok): az informatikai pálya megismerését, népszerűsítését segítő demonstrációs- és élményközpontok létrehozása, amik az informatikai szakmák élményszerű bemutatását szolgálják.
VI. pillér (Digitális Fejlesztési Központ): a központ célja a Széchenyi István Egyetemen olyan rugalmas, oktató és kutató-fejlesztő központ kialakítása, amely kifejezetten a legmodernebb technológiák (kiemelten az 5G és drónok) alkalmazását kutatja és fejleszti valós ipari együttműködésekben, az így megszerzett tudást pedig az oktatásba integrálja.
Forrás: MTI és IVSZ.hu – fotók: programozdajovod.hu