Ped-Pitch 2025: ahol a jó ötletekből országos mozgalmak születhetnek

Ped-Pitch 2025: ahol a jó ötletekből országos mozgalmak születhetnek


Szerző: Török Sára - 2025.11.27.

2025. november 18-án, a budapesti Falk1 Rendezvényközpont egy napra az oktatási innovációk valódi találkozóhelyévé vált. Fejlesztők, pedagógusok, intézményvezetők, kutatók és szülők gyűltek össze, hogy közösen gondolkodjanak a gyerekek egészséges fejlődéséről és a jövő oktatásáról.

A Ped-Pitch – Közhasznú Tőkebefektetői Fórum immár második alkalommal adott teret azoknak az ötleteknek, amelyek nem csupán technológiai fejlesztések, hanem a gyerekek jóllétére, egészséges fejlődésére és a digitális túlhasználat ellensúlyozására reagáló, felelősségteljes kezdeményezések.

A szervezőkről

EduTech Hungary Zrt.

A hazai oktatási innovációk összekötésén dolgozik, különös fókuszt helyezve a gyerekek jóllétét és fejlődését támogató fejlesztésekre.

EdTech Koalíció

Az EduTech szakmai partnere a magyar oktatástechnológiai ökoszisztéma vezető szereplőit tömöríti. A szervezet biztosítja, hogy a Ped-Pitch szakmailag megalapozott, hiteles és jövőbe mutató keretrendszer szerint működjön.

Ahol egy játékból módszertan válhat

A fórum lényegében arra keresi a választ, hogyan talál egymásra egy szülői kezdeményezés, egy pedagógiai felismerés, egy kutatói eredmény vagy egy edtech startup – és hogyan válik mindebből olyan szakmailag megalapozott projekt, amely intézményi szinten is alkalmazható.

A közel harminc beérkezett pályázatból hat innováció került reflektorfénybe. Ami összekötötte őket: mindegyik a gyerekek fejlődésére és jóllétére fókuszált, miközben érzékenyen reagált a digitális túlterhelés egyre jelentősebb problémájára.

A rendezvény atmoszférája messze volt a „pitch-versenyek” feszült hangulatától: a résztvevők figyelmes kérdései, a szakmai érdeklődés és a közös gondolkodás váltak a nap meghatározó elemévé. Pedagógusok, felsőoktatási szereplők, fejlesztők és szakpolitikai döntéshozók gondolkodtak közösen – ritka, értékes együttállásban.

A program mentora találóan fogalmazta meg a mezőny paradoxonját: miközben számos fejlesztés valamilyen digitális megoldást használ, céljuk éppen az, hogy segítsék a gyerekeket egészséges egyensúlyt találni a valós és virtuális világ között.

Ahol a döntéshozók és a fejlesztők valóban találkoznak

A fellépők olyan szakmai közönség előtt mutatkozhattak be, amely közvetlenül formálja a magyar oktatás rendszerét:

  • Sipos Imre, a Belügyminisztérium köznevelésért felelős helyettes államtitkára
  • Péterffy Balázs, a Klebelsberg Központ szakmai elnökhelyettese
  • Nagy Zoltán, a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal elnökhelyettese
  • Dr. Somogyi Ákos, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság gyermekvédelmi főosztályvezetője
  • Bihari Péter, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem oktatási rektorhelyettese
  • Balogh Gábor, a Magyar Diáksport Szövetség elnöke

Fotó: EduTech Hungary Zrt.

Számos projekt kapott konkrét felkérést folytatásra, szakmai konzultációra vagy pilot-együttműködésre már a helyszínen.

A tőkebefektetők pedig nem pénzt ajánlottak fel – hanem valós szakmai támogatást, kapcsolati hálót, intézményi kapukat és folytatódó egyeztetéseket, amelyek a fejlesztések továbbfejlődésének legfontosabb erőforrásai.

Három szakmai irány, amely ma már meghatározza az oktatás jövőjét

1. A digitális túlhasználat kezelése már nem igény – hanem elvárás

A programok jól mutatták, hogy az oktatás szereplői egyre tudatosabban keresik az egyensúlyt:
mozgás, érzelmi biztonság, közösségi élmények, és olyan pedagógiai megoldások kerülnek előtérbe, amelyek csökkentik a képernyőidő negatív hatásait.

2. A gyerekek jólléte központi elem lett

A bemutatott fejlesztések mind a tanulók érzelmi, társas, kognitív vagy mentális fejlődését helyezték fókuszba – összhangban a nemzetközi trendekkel, amelyek szerint a jólléti és prevenciós rendszerek 2023 óta folyamatosan erősödnek.

3. Erősödik az ökoszisztéma-szemlélet

Egyre inkább létkérdés, hogy pedagógusok, intézményvezetők, fejlesztők és szakmai szervezetek közösen gondolkodjanak – a zsűri és a szakmai részvétel pedig pontosan ezt a szemléletváltást tükrözte.

Hat projekt, amely a gyerekek fejlődéséért dolgozik

Exiquiz – GPS/QR-alapú vándorló tanulási útvonalak

Élményalapú, mozgáshoz kötött edukáció, évente több mint 50 000 résztvevővel. A rendszer már több hazai városban is sikerrel fut; erőssége, hogy összehozza a szabadtéri aktivitást és a tanulást. A döntéshozók különösen érdeklődtek a köznevelési bevezetés lehetőségei iránt.

Fotó: EduTech Hungary Zrt.

Metri – jólléti és korai jelzőrendszer iskoláknak

A tanulók rejtett nehézségeit – legyen az szociális, érzelmi vagy tanulmányi – képes korán jelezni.
Hasonló rendszerek már több európai országban sikerrel működnek, így nem meglepő, hogy több intézmény és szakmai szervezet is nyitottságot jelezett a hazai adaptációra.

Fotó: EduTech Hungary Zrt.

Steps & Play – szülői edukáció 0–3 éves korig

A korai gyermekkori fejlődés kritikus periódus. A Steps & Play módszertani csomagja és digitális megoldása éppen ezekre az évekhez kínál kapaszkodót. Több szakmai szereplő is látja a lehetőséget az intézményi bekapcsolódásra, különösen a bölcsődei és óvodai átmenet támogatásában.

Fotó: EduTech Hungary Zrt.

Lélekvarázsló – érzelmi intelligenciát fejlesztő kártyajáték

A játék egyszerre érzékeny és gyakorlatias eszköz a gyerekek érzelmi fejlődésének támogatásához. A pedagógusok és gyermekpszichológusok körében növekvő érdeklődés övezi az ilyen típusú offline eszközöket, mivel csökkenteni képes a túlzott digitális ingereket.

Fotó: EduTech Hungary Zrt.

Hun-Ter – digitális tanársegítő platform

Adatvezérelt, mesterséges intelligenciára épülő rendszer, amely a pedagógusok munkáját támogatja adminisztratív és fejlesztési területeken. A bemutatón komoly szakmai párbeszéd indult arról, hogyan illeszthető be az iskolai gyakorlatba, és milyen szabályozási környezet támogatná a bevezetést.

Fotó: EduTech Hungary Zrt.

LEGO-alapú projektpedagógia

A LEGO-alapú oktatás világszerte ismert módszertani irány, amely a kreativitást, a csoportmunkát és a problémamegoldást fejleszti. A Dunaújvárosi Egyetem adaptációja átgondolt, projektalapú tanulási rendszert kínál, amelyben többen is jelentős adaptációs lehetőséget látnak.

Fotó: EduTech Hungary Zrt.

Valódi kapcsolatok, valódi folytatás

A bemutatkozások után élénk szakmai mozgás indult el:

  • személyes konzultációk
  • intézményi partnerkapcsolatok
  • pilot-együttműködések
  • szakmai és módszertani visszajelzések
  • több projekt esetében szakpolitikai egyeztetések a következő hetekben

Fotó: EduTech Hungary Zrt.

A networking részben valódi, előremutató beszélgetések zajlottak – konkrét javaslatokkal, új irányokkal, megvalósítható tervekkel.

Érkezik a Ped-Pitch 2026

A résztvevők és a zsűri visszajelzései egyértelművé tették: szükség van olyan fórumra, ahol a fejlesztők, pedagógusok, szülői közösségek és döntéshozók közösen gondolkodhatnak a gyerekek jövőjéről.

A harmadik Ped-Pitch előkészítése már megkezdődött, a következő rendezvényre 2026 első negyedévében kerül sor.

——

A kiemelt kép forrása: EduTech Hungary Zrt.

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Minden héten válogatott tartalmainkat kapod meg, hogy naprakész lehess oktatási, egyetemi, innovációs témákban.

Webshop: Uniside  Kiadvány vásárlás