Új nézőpontok, nagy találkozások – ilyen volt a 2025-ös Connect Konferencia

Április 10-én, az Eiffel Műhelyházban immár negyedik alkalommal hozta össze a Connect Konferencia a vállalati kultúra építésében és kommunikációban érintett HR-, marketing- és kommunikációs szakembereket. A rendezvényen az UNIside csapata is részt vett egyrészt kiállítóként, másrészt kíváncsi résztvevőként is – előadásokon, kerekasztalokon, szakmai beszélgetéseken.

A 4. Connect Konferencia legfontosabb témái a belső kommunikáció, a vezetői szerepvállalás és branding, a generációk és kultúrák együttműködése, a sztármenedzserek, valamint a töréspontok és újrakezdések voltak. Idén is hatalmas érdeklődés övezte a Connect Konferenciát, az esemény teltházas volt. Több mint 900 résztvevő, 100 előadó, 3 terem – így nézett ki az idei Connect számokban. Lássuk a részleteket!

Brandépítő vezérigazgatók – a személyes márkaépítés

A 4. Connect Konferencia a „Forma: Bontó” címet viselte – és valóban formabontó esemény is volt: az előadók mindent megtettek azért, hogy új szemszögből mutassák be a HR, a marketing és a vállalati kommunikáció világát. A Connect Brands című előadáson Azurák Csaba moderálásával, Balogh Petya (STRT Holding), Galambos Márton (Forbes), Noszek Péter (Nestlé Hungária Kft.) és Jamniczky Tímea (JCDecaux Hungary) arról beszélgetett, hogy miért fontos egy cég számára a vezetők személyes brandépítése. Noszek Péter már 34 éve dolgozik a Nestlénél, és saját személyét viszi, építi a cégbe. Bár a magánéletben extrovertált embernek tartja magát, ez nem a közösségi médiában nyilvánul meg. Ő inkább a társadalmi szerepvállalásokban, megjelenésekben erősíti vállalatát.

Galambos Márton sem foglalkozik a saját márkájával annyit, mint lehetne, neve mégis, akárcsak Noszek Péteré a Nestlével, egybeforrt a Forbes Magazinnal. Jamniczky Tímea szerint az ő helyzetükben muszáj valamit adni magukból is. Emellett kiemelten fontosnak tartja, hogy az olyan társadalmi felelősségvállalásokról, amiket a JCDecaux képvisel, mint az UNICEF támogatása vagy a Menedzserszövetségben való részvétel, hírt adjon.

Noszek Péter, Galambos Márton és Jamniczky Tímea munkájuk során egy már ismert márka arcává váltak, fontos pozíciójuk által. Balogh Petya helyzete azonban más, szerinte a semmiből kiépíteni egy vállalkozást csak a személyiség bevonásával lehet, hiszen senki nem kötődik érzelmileg egy ismeretlen logóhoz. „Abban tudunk megbízni, aki kinyitotta felénk a páncélját” – vallja az STRT Holding vezérigazgatója. Ha a saját arcunkat adjuk ahhoz, amit csinálunk, annak hatalmas értéke lesz.

Balogh Petya (STRT Holding) szerint a semmiből kiépíteni egy vállalkozást csak a személyiség bevonásával lehet. (Fotó: Facebook/Letsconnect)

Együttműködések: a határ szó szerint a csillagos ég

A Connect Konferencia Connect Collab előadásán Lil Frakk, Szende Attila (Stühmer Kft.) és Czabányi Enikő (Magyar Telekom) az együttműködések fontosságáról és lehetőségeiről beszélt. Lil Frakk kiemelte, hogy számára nagyon fontos az ilyen munkáknál is az önazonosság, nem a világmárkákkal való kollaboráció a cél, hanem hogy olyan termékekhez adja az arcát, amiket valóban szívesen használ vagy fogyaszt.

Szende Attila a Stühmer csoki űrutazásáról mesélt. Megtudtuk, hogy ez a hihetetlen projekt egy egyszerű üzenettel kezdődött, amit Attila küldött a következő magyar űrhajósnak, Kapu Tibornak. Aki szerencsére válaszolt, tetszett is neki az ötlet, így a NASA szigorú feltételeit követve a Stühmer kifejlesztett egy olyan csokoládét, amelyet az űrhajósok biztonsággal vihetnek magukkal az űrbe és fogyaszthatnak ott el. „Bármi lehetséges, ha mersz nagyot álmodni” – mondta a Stühmer Kft. marketing igazgatója, aki méltán büszke erre az egyedülálló együttműködésre.

Czabányi Enikő az influenszerekkel való közös munkával kapcsolatban azt hangsúlyozta, hogy milyen fontos a személyes találkozó. Ilyenkor lehetőség nyílik összecsiszolódni, egymásra hangolódni, a tartalomgyártók is könnyebben ráéreznek az adott projekt stílusára, ezáltal szabadabb kezet kapnak a munka folyamán, és a végeredmény nem lesz erőltetett, „reklámszagú”.

Sztárok és sztármenedzserek – ki kinek a főnöke?

Esterházy Mátyást (EM Sports Consulting Zrt.), Szoboszlai Dominik menedzserét és Tóth Gergelyt (Supermanagement), Azahriah menedzserét Azurák Csaba kérdezte a Sztárom a párom! című panelbeszélgetésen. A sztárokkal való kapcsolatukat egyikük sem alá-fölé rendelt viszonyként jellemezte. Tóth Gergely szerint nagyon erős partneri kapcsolat van közte és Azahriah között, hiszen amikor ügyfelet választ az ember, olyan mintha családtagot választana. Esterházy Mátyás is hasonlóan jellemezte Dominikkal való kapcsolatát. A köztük lévő bizalomnak többek között az adja az erős alapot, hogy fiatalon kezdtek együtt dolgozni, együtt tették meg az utat, amely Dominik karrierjének kezdetétől egészen a világ egyik legjobb futballcsapatáig, a Liverpoolig vezetett.

Tóth Gergely, Azahriah menedzsere szerint amikor ügyfelet választ az ember, olyan mintha családtagot választana. (Fotó: Facebook/Letsconnect)

Vállalatok és a social média

Valentínyi Katalin, a Budapest Airport kommunikációs vezetője, Gesztesi Gábor, a DIEGO marketingvezetője és Metykó Tibor, az Euronics marketing és kommunikációs igazgatója a vállalati social média rejtelmeibe avattak be minket. Mindannyian kiemelten fontosnak tartják, hogy vállalati szinten szabályozva legyen a közösségi médiahasználat, hogy mit oszthatnak meg a kollégák, munkavállalók, és mit nem. Navratil Zsuzsa, a JCDecaux Hungary HR igazgatója megosztotta velünk, hogy mire figyelnek a szakemberek, amikor a közösségi médiában utánanéznek a jelentkezőknek egy állásinterjú előtt. A leggyakoribb buktatók bizonyos testrészek láthatósága, politikai megnyilvánulások, alkohol vagy droghasználat, illetve helyesírási hibák.

Üzleti és intézményi kapcsolatok

Főszerkesztőnk, Pintér Lívia, az UNIside megálmodója is aktív szereplője volt a konferenciának – ő moderálta a „Vállalatok és intézmények együttműködése” című beszélgetést, ahol Dobó Péter Márk (e.on Hungária Zrt.), Végvári-Gerencsér Dorka (STRT Rising together) és Kovács László (BME Ipar 4.0 Technológiai Központ) osztották meg, hogyan lehet hatékony, értékalapú kapcsolatot építeni az üzleti és intézményi szféra között.

Pintér Lívia, az UNIside főszerkesztője moderálta a „Vállalatok és intézmények együttműködése” című beszélgetést a Connect Konferencián. (Fotó: UNIside)

A Connect Konferencia idén is megmutatta, mekkora ereje van a tudásmegosztásnak, a nyitottságnak és az együttműködésnek. A teltházas esemény nemcsak inspirált, hanem közösséget is teremtett azok között, akik hisznek a fejlődésben és az újító gondolkodásban.

Read more