A teljes cikk eredetileg az UNI in&out 2025 Innováció kiadványában jelent meg.
„Meggyőződésünk, hogy az MI egy eszköz, amely helyesen alkalmazva hatalmas értéket teremt az oktatásban. Segít abban, hogy hallgatóink korszerű tudást szerezzenek, miközben fejleszti a kritikai gondolkodásukat is” – hangsúlyozta Fenyves Veronika, a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Karának dékánja.
Nagy büszkeségünk a Doctor of Business Administration (DBA-) képzés elindítása, amely valóban úttörő kezdeményezés Magyarországon. Ezzel a programmal az volt a célunk, hogy hidat építsünk a tudomány és az üzleti gyakorlat között. A DBA-képzésre olyan felső vezetők jelentkezhetnek, akik komoly szakmai tapasztalattal büszkélkednek, és ezt szeretnék tudományos alapokra helyezni, rendszerezni és továbbfejleszteni. A képzésben a nemzetközi tapasztalatokra és jógyakorlatokra is építünk, hiszen fontos, hogy a résztvevők globális kontextusban is megállják a helyüket.
Egyúttal lehetőséget biztosítunk arra is, hogy a kutatási eredmények közvetlenül beépüljenek a vállalati gyakorlatba. A felvételi elbeszélgetés 2025. augusztus végén volt, és a jelentkezők száma meghaladta a tervezett csoportlétszámot. Sok kiváló üzleti szakember tartja vonzónak a képzést, a networking-lehetőséget és nem utolsósorban a dr. (DBA-) fokozat majdani viselését.
Mindig is nagy hangsúlyt fektettünk arra, hogy képzéseinket a munkaerőpiac igényeihez igazítsuk. A gazdaság, a közszféra és a vállalatok napjainkban a megváltozott kihívások miatt rendkívüli sebességgel alkalmazkodnak és keresik a proaktív stratégiai lehetőségeket – ez természetesen a velünk szemben támasztott elvárásokat is folyamatosan növeli.
Az ezen elvárásoknak való megfelelés részeként több szakunk tananyagát teljesen megújítottuk, új modulokat építettünk be, különösen a digitális kompetenciák, a fenntarthatóság és az innovációs készségek erősítése érdekében. Az angol nyelvű képzések további bővítése is kiemelt célunk, hiszen a nemzetköziesítés a Debreceni Egyetem stratégiai pillére.
A gyakorlatorientált oktatás erősítése érdekében új partneri kapcsolatokat alakítottunk ki nagyvállalatokkal és helyi gazdasági szereplőkkel, így hallgatóink már a tanulmányaik során közvetlenül gyakorlati és valódi kapcsolatba kerülhetnek az üzleti élet kihívásaival. Képzésünkbe egy teljesen új pillért is bevezetünk: az idén szeptemberben elindul alapszakjainkon a kooperatív képzés, amelynek keretében több mint 40 alapszakos hallgató kezdi meg az eddigi egyetemi kurrikulumban megszokottnál is korábban gyakorlati képzését partnervállalatainknál. A következő fél évben új akkreditációs folyamatok indulnak, amelyek célja, hogy nemzetközi minősítésekkel is alátámasszuk karunk képzéseinek magas színvonalát. Emellett több rövid ciklusú képzést is indítunk és további digitális oktatási platformok bevezetését is tervezzük, amelyekkel a tanulási élményt és a hallgatói aktivitást szeretnénk fokozni.
A mesterséges intelligencia ma már természetes része a mindennapi működésünknek. Oktatóink és kutatóink több területen is alkalmazzák, például az üzleti adatelemzésben, a prediktív modellezésben vagy a hallgatói teljesítmény értékelésében. Tanulóink számára igyekszünk minél több lehetőséget biztosítani arra, hogy a saját kutatásaikban vagy a projektfeladataikban is felhasználhassák az MI nyújtotta lehetőségeket.
A kar több kutatócsoportja is dolgozik olyan témákon, ahol az MI-alapú döntéstámogatás vagy a gazdasági folyamatok optimalizálása áll a középpontban.
A teljes interjú ide kattintva olvasható el.