Itt tanulnak a márkaépítés szakértői – A marketing mesterképzés

Itt tanulnak a márkaépítés szakértői – A marketing mesterképzés


Szerző: Török Sára - 2025.10.28.

Hogyan lesz egy ötletből országos kampány? Mi kell ahhoz, hogy egy márka ne csak ismert, hanem szerethető is legyen? És hogyan tud egy marketinges lépést tartani a folyamatosan változó fogyasztói szokásokkal és digitális trendekkel? A marketing mesterszak azoknak való, akik nemcsak követni, hanem alakítani szeretnék a piaci folyamatokat. Akiket érdekel, hogyan lehet adatokból stratégiát, stratégiából történetet, történetből pedig márkaélményt építeni. Itt nemcsak a reklámról van szó – hanem a vállalati döntéshozatalról, a fogyasztói viselkedésről és a piaci innovációkról is.

A marketing mesterképzés célja olyan szakemberek képzése, akik képesek komplex piaci helyzeteket elemezni, adatvezérelt döntéseket hozni és stratégiai szinten irányítani vállalati marketingtevékenységeket. A hallgatók megismerik a legújabb digitális marketingeszközöket, a fogyasztói magatartás kutatásának módszereit, valamint a márkaépítés és kommunikáció stratégiai aspektusait. A képzés gyakorlatorientált megközelítése lehetőséget ad arra, hogy a hallgatók valós üzleti projekteken keresztül fejlesszék vezetői és elemzői készségeiket.

Milyen képességei vannak egy okleveles marketing szakos közgazdásznak?

  • Önálló következtetéseket, eredeti gondolatokat és megoldásokat fogalmaz meg, képes igényes elemzési és modellezési módszerek alkalmazására, valamint komplex problémák megoldására irányuló stratégiák kialakítására és döntéshozatalra a változó hazai és nemzetközi környezetben, különböző szervezeti kultúrákban is.
  • A gyakorlati tudás és tapasztalat megszerzését követően képes közepes és nagyméretű vállalkozások, illetve komplex szervezeti egységek vezetésére; gazdálkodó szervezetekben átfogó gazdasági funkciókat lát el, összetett gazdálkodási folyamatokat tervez, irányít és az erőforrásokkal hatékonyan gazdálkodik.
  • Képes nemzetközi és multikulturális környezetben is hatékonyan dolgozni.
  • Elvégzi a marketing szakterület ismeretrendszerét alkotó különböző koncepciók részletes elemzését, az összefüggéseket szintetizálja és értelmezhető formában megfogalmazza.
  • Sokoldalú, interdiszciplináris szemlélettel azonosítja a marketing szakterület speciális problémáit, és feltárja, megfogalmazza azok elméleti és gyakorlati megoldásához szükséges hátteret.
  • Magas szinten alkalmazza a marketing szakterület ismeretközvetítési technikáit, feldolgozza és hasznosítja a magyar és idegen nyelvű szakirodalmat.
  • Saját elemzései alapján önálló szakmai álláspontot alakít ki, amelyet képes vitában megvédeni, valamint komplex problémák megoldására irányuló stratégiákat kidolgozni és végrehajtani.
  • Részt vesz gazdálkodási folyamatokban, projektekben és csoportos feladatmegoldásokban; vezetőként tervezi, szervezi, irányítja, koordinálja és értékeli a tevékenységeket.
  • A megszerzett tudás és tapasztalat birtokában képes saját vállalkozás irányítására és működtetésére.
  • Önálló elemzéseket és előterjesztéseket készít vezetői testületek számára.

Miből épül fel a marketing mesterképzés?

  • gazdaságtani és társadalomtudományi ismeretek: modern közgazdasági elméletek, döntéselméleti és módszertani ismeretek, szervezetek és vállalkozások gazdálkodása és vezetése, irányítása, stratégai menedzsment, pénzügyi menedzsment, a marketing vezetési kérdései, értékteremtő, logisztikai folyamatok tervezése és irányítása
  • marketing szakmai ismeretek: környezet- és piacelemzés tervezése, végrehajtása, marketingkutatás tervezése, módszertana, marketing információs és döntéstámogató rendszer, a fogyasztáselmélet és vásárlói magatartás elemzése, disztribúció-menedzsment, beszerzési és értékesítési (Sales) folyamatok irányítása, vezetése, ellátási lánc menedzselése, termékek és márkák menedzselése, integrált marketing-kommunikáció, kommunikációs stratégia és eszközei, gazdasági és versenyjogi ismeretek, marketingstratégia tervezése és végrehajtása, marketing-kontrolling, interkulturális, nemzetközi marketing kérdései, társadalomtudományi módszertanok, legújabb szakmaterületi eredmények elsajátítása, alkalmazása

Mire kell számítani a marketing mesterképzés során?

  • képzési idő: 4 félév
  • megszerzendő kreditek: 120 kredit
  • diplomamunka kreditértéke: 15 kredit
  • gyakorlatorientáltság: 60 százalék
  • szakmai gyakorlat: intézmény határozza meg
  • specializáció: 30–45 kredit

Melyik egyetemeken, karokon érhető el marketing mesterképzés?

Magyar nyelvű, nappali munkarendű képzés:

  • Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar
  • Eötvös Loránd Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar
  • Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar
  • Budapesti Metropolitan Egyetem Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai Kar
  • Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdasági Kar
  • Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar
  • Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar
  • Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar

Magyar nyelvű, levelező munkarendű képzés:

  • Budapesti Gazdasági Egyetem Külkereskedelmi Kar
  • Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar
  • Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar
  • Edutus Egyetem
  • Eötvös Loránd Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar
  • Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar
  • Budapesti Metropolitan Egyetem Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai Kar
  • Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdasági Kar
  • Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kar
  • Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar
  • Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar
  • Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar

Angol nyelvű, nappali munkarendű képzés:

  • Budapesti Gazdasági Egyetem Külkereskedelmi Kar
  • Budapesti Corvinus Egyetem
  • Budapesti Metropolitan Egyetem Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai Kar
  • Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdasági Kar
  • Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kar
  • Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar

Angol nyelvű, levelező munkarendű képzés:

  • Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdasági Kar

Milyen ponthatárokra lehet számítani a marketing mesterképzésben?

Állami ösztöndíjas, nappali képzésben a legmagasabb ponthatár a 2025-ös általános felvételi eljárásban a Szegedi Tudományegyetemen volt (86 pont), a legalacsonyabb a Széchenyi István Egyetemen (67 pont).

Önköltséges, nappali képzésben a legmagasabb ponthatár a 2025-ös általános felvételi eljárásban a Pécsi Tudományegyetemen volt (78 pont), a legalacsonyabb az ELTE-n (60 pont).

A felvételi során a teljes kreditérték beszámításával figyelembe vehető alapszakok: gazdálkodási és menedzsment BSc, pénzügy és számvitel BSc, nemzetközi gazdálkodás BSc, kereskedelem és marketing BSc, műszaki menedzser BSc.

A gazdaságtudományi képzésekkel kapcsolatos legújabb rangsorokról az UNI in&out 2025 Nyár kiadványunkban olvashattok, amit itt tudtok megvásárolni print vagy digitális formában.

További részleteket a marketing mesterszakról a felvi.hu oldalán olvashattok.

——

A kiemelt kép forrása: 123RF.

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Minden héten válogatott tartalmainkat kapod meg, hogy naprakész lehess oktatási, egyetemi, innovációs témákban.

Webshop: Uniside  Kiadvány vásárlás