Petőfi Sándor volt az első magyar influenszer, a korszak legnagyobb kommunikációs stratégája.
Másfél év alatt vált ismeretlen karakterből meghatározó divatszerkesztővé, ismert íróvá, költővé.
Petőfi üzeneteit közérthetően fogalmazta meg, így vált a kulturális élet megkerülhetetlen szereplőjévé és a szabadságharc legjelentősebb alakjává. Olyan kirívóan öltözködött, mint most Lady Gaga, dokumentált személyiségfejlődése izgalmas, összetett karakterre vall. Egyéni érdekei hajtották, de határok és konvenciók tartása nélkül szolgálta a közösség érdekeit egyaránt – olvasható a Petőfi-bicentenárium hivatalos oldalán.
Egyéni érdekei hajtották, de határok és konvenciók tartása nélkül szolgálta a közösség érdekeit egyaránt. (Forrás: Petőfi.hu)
A Petőfi Irodalmi Múzeum igazgatója, Demeter Szilárd is egészen új megvilágításba helyezte az iskolai tankönyvek szikár tényeit, egy sajátos Petőfi-képet rajzoltva, amikor a Mandinernek nyilatkozott a bicentenárium kapcsán. Többek között ezt mondta:
„Petőfi nem egy csillagközből érkező Syrius-lovagharcos volt, aki egyedül fogott fegyvert az egész világ ellen. A kora adja meg a nagyságát,
mondom ezt anélkül, hogy kisebbíteni vagy csorbítani akarnám az egyébként vitathatatlan zsenialitását. De attól még tény, hogy az, amit mi Petőfinek ismerünk, a figura, a brand csak ebben a kontextusában érthető és értelmezhető a maga teljességében”.
„…amikor elkezdtük tervezni a bicentenáriumot, Petőfit márkaarcként használva az is célunk volt, hogy rajta keresztül a hosszú reformkorra is ráirányítsuk a figyelmet. Ennél fontosabb időszak ugyanis kevés van a magyarság történetében. Megnyílt a lehetőség az elit és az istenadta nép politikai egysége, közössége előtt, és ennek következményeként megszületett a modern magyar nemzet. A szabad magyar sajtó elindulása révén pedig tömegesedett a kultúrához való hozzáférés. A kultúra innentől fogva már nem egy szűk réteg kiváltsága, előjoga volt, bárki hozzáférhetett, különböző kulturális »termékek« jöttek létre.
Petőfi mindebben élen járt: a Pesti Divatlap hivatalos segédszerkesztőjeként merészen építette a saját brandjét, rengeteget dolgozott az imázsán
– mondhatni, ő volt az első magyar influenszer.”