A jövő generációját nevelni nagyon nemes, szép feladat, amelyhez a mindennapokban a pici gyerekek reakciói adják az erőt, az örömet. Ezt a munkát így és ezért érdemes csinálni – vallja Horváth-Medla Anikó óvodavezető.
Az interjúból kiderül, hogy a gyakorlati képzés tartalma, minősége napjainkban alapvetően a mentorpedagóguson múlik. Az óvodavezetők fontos feladata egy olyan mentor kijelölése, akinek korszerű a tudása, aki a mindennapokban alkalmazza azokat a nevelési, tanulásszervezési módszereket, eljárásokat. Ezek elősegítik ugyanis azon gyermeki kompetenciaterületek fejlődését, amelyek elengedhetetlenek a sikeres iskolai tanuláshoz – magyarázza Horváth-Medla Anikó.
Az elméleti képzés Horváth-Medla Anikó szerint nagyon jó. „Viszont rögtön be kell kapcsolódni a gyakorlati munkába, alkalmazni kell a megszerzett tudást. Meg kell ismerni egy nevelőtestület, egy alkalmazotti közösség munkáját, szerepet szükséges vállalni benne, konstruktívan együtt kell működni szülőkkel, kollégákkal, munkatársakkal. Ez nem könnyű feladat egy pályáját kezdő kollégának.”
Horváth-Medla Anikó arról is beszél, hogy egy szakközépiskolai tudással el lehetne kezdeni a pályát. Azzal a feltétellel, hogy néhány éven belül meg kell kezdeni a főiskolai tanulmányokat. Vezetői szemmel erre lenne igény, mert a munkaerőhiány egyre nagyobb gondot jelent az óvodapedagógusi pályán is.
A teljes interjú, amelyben egyebek mellett az is szóba kerül, mennyit változott az óvodapedagógusi munka az elmúlt évtizedekben, az UNI 2023 kiadványban olvasható. A kiadvány megrendelhető az UNIside-on.