A munkavállalói jóllét ma már sokkal többet jelent egy csocsóasztalnál vagy színes irodai kiegészítőknél. A Randstad legutóbbi Employer Brand kutatása szerint a fizetés továbbra is a legfontosabb szempont a munkahelyválasztáskor, de a jóllét is egyre inkább felértékelődik.
A kutatás rámutatott: a dolgozók ma már azt is mérlegelik, hogyan érzik magukat a mindennapokban. Van-e támogatás nehezebb időszakban? Marad idejük családra és egészségre, fejlődhetnek-e szakmailag és emberileg? A K&H Bank évek óta tudatos wellbeing stratégiát épít, amely öt pilléren keresztül segíti a munkatársakat abban, hogy ne csak elvégezzék feladataikat, hanem kiegyensúlyozott, motivált életet éljenek a munkahelyen is. A tapasztalatok szerint mindez nemcsak a dolgozók elégedettségét növeli, hanem a vállalat versenyképességét is.
A skandináv országokban régóta alap a munkavállalói jóllét beépítése a vállalati kultúrába, és Magyarországon is egyre erősebben jelenik meg az igény az érdemi támogatás iránt. A K&H HR-igazgatója, Medvey Leila szerint: „A munkahelyi wellbeing programok akkor válhatnak igazán sikeressé, ha nem öncélúak, hanem szervesen illeszkednek a vállalat kultúrájába és üzleti stratégiájába”. A munkavállalói hang meghallgatása és a folyamatos értékelés kulcsfontosságú: ez garantálja, hogy a támogatás valóban a dolgozók igényeire épüljön.
A K&H wellbeing stratégiájának fontos része a mentális és fizikális egészség támogatása. (Fotó: 123rf)
A K&H wellbeing stratégiája öt fő területre koncentrál:
Egy friss kutatás szerint azok a dolgozók, akik érzik, hogy a munkaadójuk törődik velük, közel 40 százalékkal elkötelezettebbek. A K&H példája is mutatja: a wellbeing nem csupán HR-trend, hanem hosszú távú befektetés, amely mind a munkatársak, mind a vállalat javát szolgálja. A cél nem kevesebb, mint olyan munkahelyet teremteni, ahová jó belépni – és ahonnan nem akarnak elmenni a munkavállalók. A wellbeing stratégia fejlesztésében a rendszeres munkavállalói visszajelzéseknek kiemelt szerepe van, hogy valóban olyan támogatási formák jelenjenek meg, amelyekre szükség van.
Forrás: UNI in&out 2025 Nyár – „Így dolgoztok ti” kutatás
Az euDiákok és az UNIside közös kutatása szerint, amelyről ITT írtunk, a diákmunka a fiatalok számára nemcsak pénzkereseti lehetőség, hanem jövőépítés is. A felmérésben részt vevő középiskolások és egyetemisták számára a legfontosabb szempontok a rugalmasság, a megfelelő fizetés és a jó csapat, miközben az egyetemisták egyre inkább karrierépítési szempontok alapján is választanak. A válaszadók kétharmada már dolgozik, sokan akár napi egyórás utazást is bevállalnának egy jó állásért, és többségük minimum nettó 1800 forintos órabért vár el. A kutatás arra is rávilágított, hogy a fiatalok a munkában a soft skillek fejlesztését és a szakmai kapcsolatok építését is kulcsfontosságúnak tartják.
Az Ifjúságkutató Intézet friss felmérése alapján a 15–39 évesek közel fele olyan munkahelyet szeretne, amely izgalmas és változatos feladatokat kínál – még akkor is, ha ez nagyobb stresszel jár. A legfiatalabbak körében különösen fontos a fiatalos csapat és a baráti légkör, míg a felsőfokú végzettségűek az önálló döntési lehetőségeket értékelik leginkább. A munkahelyválasztásban tehát nemcsak a stabilitás és a juttatások számítanak, hanem az is, hogy a fiatalok mennyire érzik magukat motiváltnak, megbecsültnek és szabadnak a mindennapi feladataik során.
Kiemelt kép forrása: 123rf
Izgalmas és változatos – ilyen munkahelyet keresnek a magyar fiatalok
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category . |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
CookieLawInfoConsent | 1 year | Records the default button state of the corresponding category & the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie. |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 1 year 1 month 4 days | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_ga_* | 1 year 1 month 4 days | This cookie is installed by Google Analytics. |
_gat_gtag_UA_* | 1 minute | Set by Google to distinguish users. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
Session | session | No description |
UserCode | 1 year | No description available. |