A koronavírus-járvány mint ismert, évekkel gyorsította fel a digitalizációt. Ebben természetesen a hr (szüleid, nagyszüleid szavaival: személyzetis, vagy személyügyi terület) is érintett, ahol immár a digitális asszisztensek, az automatizált erőforrás-kezelő programok, továbbá az algoritmuson alapuló projektmenedzsment-eszközök használata már nem csak a jövő megoldásait jelentik, mivel egyre több cég dolgozik robottal a hr-ben.
Az egyik legnagyobb magyar tulajdonú hr-szolgáltató vállalat, a WHC Csoport is újabb lépést tett a digitalizáció útján: a vállalat mesterséges intelligencián alapuló chatbotja a külföldről érkező munkavállalók koordinálását és a velük való mindennapi kommunikációt könnyíti meg – derül ki a Makronóm minapi cikkéből.
A neves McKinsey nemzetközi tanácsadó vállalat egy 2020-as felmérése alapján
Legyen szó csapatmegbeszélésről vagy interjú elbeszélgetésről, a webes videohívások például már mindennapjaink részét képezik, akárcsak az, hogy a munkavállalókkal sokszor nem egy kolléga, hanem egy algoritmuson alapuló digitális eszköz, például chatbot kommunikál.
—
—
Az International Data Corporation (IDC) 2021-es prognózisa alapján
A tendencia már ma is tetten érhető: a PWC elemzése szerint a nemzetközi vállalatok hr-megoldásainak közel fele, 40 százaléka dolgozik már mesterséges intelligenciával.
A jövő év meghatározó digitális technológiája lehet továbbá a mobil hr-applikációk alkalmazása. Ahogy egyre több vállalat tér át a pandémia utáni vegyes munkavégzésre és alkalmaz hibrid munkamódszereket, úgy növekszik a kereslet a gyors és praktikus alkalmazások iránt.
Az irodai környezeten kívüli használhatóság igénye számos hr-funkció esetében megjelenik, legyen szó bérszámfejtésről, munkaerő-koordinálásról vagy kommunikációról.
A Verified Market Research 2022-ben megjelent, hr-szektorra vonatkozó prognózisa alapján 2028-ra a nemzetközi hr-szoftverpiac értéke várhatóan eléri a 33,57 milliárd dollárt, ebben pedig jelentős szerepet fog játszani a hr-alkalmazások elterjedése.
Az egyik legnagyobb magyar tulajdonú hr-szolgáltató, a WHC Csoport folyamatosan keresi azokat a digitalizációs és automatizációs megoldásokat, amelyek tovább optimalizálják a hr-folyamatokat. Így még kényelmesebbé teszik mind a belső kollégák, mind a külső, kölcsönzött munkavállalók, továbbá a partnerek, ügyfelek számára is a mindennapi kommunikációt és ügyintézést.
A WHC már 2014 óta foglalkozik külföldi munkaerő kölcsönzésével. 2021 szeptembere óta pedig megnyílt a lehetőség távoli, nem EU-tagországok (harmadik országok) állampolgárainak egyszerűsített formában történő hazai foglalkoztatására is. Az ázsiai országokból, például a Fülöp-szigetekről, Indonéziából, vagy a Kazah Köztársaságból érkező munkavállalók alkalmazása azonban újfajta kihívásokat is támaszt a foglalkoztatók felé, hiszen a külföldieknek egy számukra idegen országban, a sajátjuktól eltérő kulturális és nyelvi közegben kell boldogulni.
„A távoli országokból érkező munkavállalóknak folyamatos kapcsolattartásra, kommunikációra van szükségük ahhoz, hogy mindennapjaikban boldoguljanak – legyen szó munkaviszonnyal kapcsolatos kérdésekről, a szabadidő eltöltéséről vagy akár a napi bevásárlásról. Ez tulajdonképpen egy éjjel-nappali rendelkezésre állást igényel, melyet a WHC Csoport biztosít partnereinek, és ebben már a legújabb technológiát is bevetjük. Annak érdekében, hogy megkönnyítsük a külföldi munkatársakkal folytatott kommunikációt, a beilleszkedésüket és mindennapi életüket, mi is egy könnyen kezelhető chatbot megoldást használunk” – mondta el Szombathelyi Sebestyén, a WHC Csoport IT vezetője.
Nyitókép és belső fotó forrása: Pixabay.com