Munka

Akik tőzsdére viszik a szobákat

UNIside | 2023-02-17
Magyarország leginnovatívabb turisztikai startupjának a működésébe tekinthetsz bele Kovács Noémi, az Everguest társalapítójának és cluster revenue menedzserének segítségével.

Az interjú az UNI 2023 kiadványban jelent meg.

 

A revenue management első hallásra nem annyira beszédes, mint a többi szállodai munkakör. Pontosan mi a feladata és hogyan lesz valakiből revenue menedzser, akár az Everguestnél?

 

Revenue menedzserek általában a turisztikai szektorból jönnek, rezervációs/értékesítési vagy front office területről. Talán rendhagyóbb módon, gazdasági-pénzügyi tanulmányaim során leltem rá e munkakör szépségeire, hiszen

hihetetlenül motiváló, hogyan lehet a múltbeli statisztikák elemzése által adatvezérelt módon stratégiát építeni és az eredményeket nyomon követni. Objektív, mégis izgalmas témakör ez. A revenue management során lényegében nap mint nap tőzsdére visszük a szobáinkat.

Egy tökéletes piaci környezetben ezer vendég ezer különböző áron foglalna szobát. Szerencsés voltam, mert Gyenes Ákos revenue management mentorprogramjában tanulhattam meg minden fortélyát ennek a szakmának. Ő a mai napig mentoromként van jelen az életünkben a revenue üzletág szakmai vezetőjeként. 

 

Kinek ajánlanád ezt a pályát? 

 

Azoknak, akiket leköt és kikapcsol, ha statisztikákkal építhetnek stratégiát, miközben komoly szállodaigazgatókkal és tulajdonosokkal kell megvívniuk a csatákat és átadni a szakmai érveket a kiválasztott stratégia mellett. A revenue managementhez erős gazdasági és piaci szemléletre van szükség. Amit turisztikai elemekkel tudunk színesíteni. 

 

„Hiszünk abban, hogy a képességek megléte a legfontosabb faktor egy adott munkakörben, minden más tanítható.” (Fotó: UNI)

 

Beszéljünk az Everguest cégről! Milyen egy startup élete? 

 

Az Everguest egy innovatív, könnyen skálázható megoldást nyújtó turisztikai techcég. A vendégkommunikáció, a yield és revenue management, valamint az online marketing területén működünk. A szállásválasztási folyamat három döntő tényezőjére, az árra, a vendégértékelésekre és az online megjelenésre építve valósít meg adatvezérelt megoldásokat. Kiszervezett, költségcsökkentő, bevétel- és hatékonyságnövelő szolgáltatásokkal. Valamint folyamatosan fejlesztés alatt álló szoftverrel ad választ a turisztikai piac kihívásaira. 

Attraktív startupként tekintenek ránk, hiszen a home office mellett sem csökkentjük a szociális kapcsolódásainkat. A rugalmas, hibrid munkavégzés ellenére olyan környezetben vagyunk, ahol még online is tízórás karácsonyi bulit tartunk.
 

 

Hogyan érinti az Everguestet az aktuális gazdasági helyzet, a háborúhoz köthető ellátásilánc-probléma, az inflációs környezet? 

 

Turisztikai startupként erősebben ki vagyunk téve a makrogazdasági hatásoknak. A járvány különböző hullámai komoly válsághelyzetet okoztak az iparágunk számára. A pandémiában azonban folyamatosan voltak felívelő szakaszok. Ezek segítették a profitabilitás visszanyerését, vagy legalább a veszteségek minimalizálását. Az elszabaduló költségek, az energiaválság azonban eddig sosem látott mértékben sújt le az iparágra. Ezt bevételi oldalról lehetetlen lekövetni, hiszen a fogyasztóink reálbére és diszkrecionális jövedelme egyaránt csökken. Így az utazás mint luxustermék kiszorulhat a mindennapjaikból. A legtöbb partnerünk tudatosan ügyel a vendégélmény megteremtésére és a kiváló minőség biztosítására. Így az alacsony kereslet folytán kialakuló növekvő versenyben előnnyel tudnak belépni az elkövetkező időszakba. 2020-ban krízisben alapítottuk az Everguestet, és már-már azt sem tudjuk, milyen lehet válságon kívüli időszakban növekedni. 

 

Milyen elvárások vannak az Everguesthez belépők felé, azaz mik az alapvető elvárások képességben, tudásszintben az adott szakmaterületen belül?

 

Hiszünk abban, hogy a képességek megléte a legfontosabb faktor egy adott munkakörben, minden más tanítható. A revenue management üzletághoz például gazdasági-pénzügyi érdeklődésre van szükség.

Így ha egy jelentkező komfortosan érzi magát a számok világában, hozzánk hasonlóan izgalmasnak látja az adatokban lévő mintázatok felismerését, kiaknázását és vizualizációját, és ezt be is tudja mutatni, jó esélyekkel tud elindulni ezen az úton. Ezzel szemben a reputációs üzletágunkba erős idegennyelv-tudást várunk az új belépőktől. Az ambiciózus karakterisztika és a digitalizáció iránti érdeklődés minden csapattagunknál jelen van. Emellett a havi több csapatépítő programunk magában hordozza, hogy a humánérdeklődés sem árt. 

 

Milyen sikerei vannak most a cégnek, amelyek alapján vonzó munkahely a fiatalok számára? 

 

Magyarország leginnovatívabb turisztikai startupjává váltunk. 2020-ban a pandémia kezdetén indultunk el, és ez idő alatt a partnereinknél folyamatosan piaci növekedés feletti eredményeket tudtunk elérni. A neves partnereink száma megállíthatatlanul nő, elképzelni is nehéz, hogy milyen növekedés lehet még bennünk a válságot követő időszakban. Jelenleg a reputációs szoftverünk fejlesztésén dolgozunk, így nálunk minden megtalálható, amitől egyediek lettünk a piacon. Manapság kiemelten fontos a digitalizáció, illetve hogy készüljünk a jövőre. Itt valóban számít a munkatársak véleménye és a meglátásaik. Velünk fejleszthetik a termékeket, a kreativitásukat pedig kiemelten értékeljük.

Az Everguest koncepciója világszinten egyedülálló és innovatív csakúgy, mint a működésünk. Akár húsz órában is rugalmas home office vagy hibridmegoldásban lehet dolgozni sőt, az órák köré szervezhető a munka (part time és full time is elérhető). Nekünk fontos, hogy ne csak a munkahelyen kívül érezzük jól magunkat, hanem a kollégáinkkal is.

Mindenkivel hosszú távon képzeljük el a közös munkát, és azon vagyunk, hogy ez lépésről lépésre meg is valósuljon az illető növekedési tervével, amelyet rugalmasan, az ő tempója szerint alakítunk. 

 

Milyen az ideális jelentkező? Leginkább milyen szakterületről érkező pályakezdőkre van szükség? 

 

Turizmus és vendéglátás, illetve gazdasági szakokról érkező fiatalokkal bővítjük folyamatosan a csapatunkat. Az angolnyelv-tudás mind beszédben, mind írásban alapfeltétel, hiszen több külföldi munkatársunk miatt a vállalati kommunikáció nyelve az angol. Emellett legalább egy további nyelv ismerete erősen ajánlott. Jelenleg az Everguestnél 15 különböző nyelven tudunk kommunikálni egy közel 30 fős csapattal. 

 

NÉVJEGY:

Kovács Noémi 28 éves.

  • A Corvinus Egyetem angol nyelvű business and management szakán végzett.
  • Jelenlegi beosztása társalapító és cluster revenue menedzser.
  • Egy Harry Potter-maratonnak sosem tud ellenállni.