Az oktatók azt várták, hogy a mesterséges intelligencia fokozza a diákok motivációját és megkönnyíti a tanulási folyamatot. Ehelyett az ellenkező hatást tapasztalták. A diákok kevesebb energiát fektettek a hagyományos tanulási módszerekbe, mivel az MI használatával gyorsabban értek el eredményeket. Ez különösen a jobb tanulókra volt igaz, akik kevesebb erőfeszítéssel tudták elérni a várt eredményeket. Az MI használata során azonban kimaradtak a tanulási folyamat fontos szakaszai, mint az alkotás, a hibázás és a megértés. „A mesterséges intelligencia kiváltotta a problémákra megoldást kereső folyamatot, pedig a tudáselsajátítás során a folyamat megértése sokkal fontosabb lett volna, mint maga a megoldás” – mondta Sziklai R. Balázs.
A mesterséges intelligencia használata ráadásul jobban kiélezte a diákok közötti társadalmi egyenlőtlenségeket is. Azok a tehetősebb hallgatók, akik hozzáfértek a fejlettebb, előfizetéses MI-eszközökhöz, sokkal jobb eredményeket értek el, mint azok, akik csak az ingyenes verziókat használhatták. Így az MI nemcsak a tudáselsajátítást, hanem a társadalmi mobilitást is veszélyeztetheti az oktatásban.
Benedek Márton és Sziklai R. Balázs bár tisztában vannak a mesterséges intelligencia veszélyeivel, nem a teljes tiltásban látják a megoldást. Szerintük fontos, hogy a hallgatók megtanulják megfelelően használni az MI-t, és felismerjék, hogy az MI-eszközök is hibázhatnak. „Az ideális cél szerintünk az lenne, ha a hallgatók úgy tudnák használni ezeket az eszközöket, hogy közben tisztában vannak vele, mi alapján hoz ki egy-egy megoldást a ChatGPT, illetve érzékeljék és korrigálni tudják, ha hibázik” – tette hozzá Sziklai.
A Budapesti Corvinus Egyetem Magyarország vezető intézménye a gazdasági és társadalomtudományi képzések terén. Az egyetem célja, hogy a közép-európai régió legjobb felsőoktatási intézménye legyen, amely nemcsak helyi, hanem nemzetközi szinten is elismert. A mesterséges intelligencia oktatásban betöltött szerepének vizsgálata és felelős használata is része annak az átfogó stratégiának, amely az innovációra és a tudás mélyítésére törekszik.